تظاهرات در جنوب عراق برای تبدیل بصره به "اقلیم" !

تظاهرات در جنوب عراق برای تبدیل بصره به
دوشنبه 7 مهر 1393 - 12:30

ده ها تن از مردم بصره، با تظاهرات مقابل ساختمان شورای استانداری، ضمن اعتراض به کوتاهی در رسیدگی به ساکنان بصره، تبدیل این استان، به اقلیم را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عزیز عبید عبود الحلفی" دبیرکل انجمن ملی مستقل عشایر بصره به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: بسیاری از رؤسای عشایر در کنار مردم در این تظاهرات شرکت کردند و تاسیس "اقلیم" بصره را خواستار شدند. این اعتراض، در واکنش به اجحافی است که چندین دهه است در حق بصره صورت می گیرد؛ در واقع هیچ یک از جریان های سیاسی، حق بصره را در نظر نمی گیرند.

الحلفی با بیان این که این تظاهرات، دومین تظاهراتی است که طی سال جاری به منظور مطالبه تبدیل شدن ِ استان بصره به اقلیم برگزار می شود، خاطر نشان کرد: اگر این خواسته تحقق نیابد، بعید نیست که در آینده، این اعتراضات به تظاهرات گسترده تبدیل شود.

"عدنان العبادی" یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: ما خواهان تبدیل شدنِ استان بصره به اقلیم هستیم. این خواسته قانونی و منطبق بر قانون اساسی است، از آن جا که احزاب و جریان های سیاسی به این خواستۀ مردم توجه ندارند، خودمان دست به کار شدیم و به این ظلم و تبعیض اعتراض کردیم.

"علاء صادق" از فعالان عراقی نیز گفت: بر خلاف شایعات، این تظاهرات، توسط هیچ جریانی راه اندازی نشده و شرکت کنندگان در آن را افراد مستقل و همچنین افرادی از همه گروه ها و جریان های سیاسی تشکیل می دهند که یکایک آن ها افرادی از جامعه بصره هستند.

تظاهر کنندگان، با انتقاد از ضعف مسؤولان محلی، از این که وزیر نفت و وزیر ترابری در کابینه از استان بصره نیستند، ابراز ناخرسندی کردند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها