آل خلیفه مشارکت مردم در قدرت را نمی‌پذیرد

دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:31

منامه، العالم - يك مسئول حقوقي در جمعيت الوفاق بحرين، سران رژيم آل خليفه را به ممانعت از مشاركت مردم بحرین در قدرت و تصميم‌گيري‌هاي این كشور متهم كرد.

"هادي الموسوي" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: در بحرين همواره ميان دو طرح درگيري و كشمكش وجود دارد، يكي طرح انتقال قدرت به شهروندان و ديگري طرح تثبیت "كشور قبيله اي"؛ و اين كشمكش به علت پافشاري خاندان آل خلیفه بر ادامه اين وضعيت همچنان استمرار دارد، در حالي كه مخالفان و مردم بحرين خواهان انتقال به مرحله اي متمدن و دموكراتيك هستند.

وي افزود: واقعيت امنيتي و سياسي در بحرين به علت انحصار قدرت در دست خاندان آل خلیفه و اتخاذ همه تصميمات از سوي اعضاي خاندان حكومتي، وخيم است و سران آل خليفه با مشاركت مردم در دولت مخالف هستند.

الموسوي بیان داشت: مقامات بحريني نهايت تلاش خود را به كار گرفته اند تا عرصه را برمخالفان تنگ كنند زيرا بحرين داراي ساختار و نظام موروثي است كه در آن مفهوم دموكراسي قابل درك نيست و رژيم آل خليفه در بحرين اين گونه وانمود مي كند كه در ظاهر به خواسته هاي مخالفان و مردم توجه دارد و به آن ها آزادي ها مي دهد، اين درحاليست كه در واقع چنين چيزي وجود ندارد.

وي افزود: مخالفان خواهان اصلاح وضعیت ادارات بحرین بر اساس عدالت هستند، در حالی که مقامات حاكم هيچ توجهي به عدل و داد ندارند و نمي خواهند كه ادارات و موسسات این كشور براساس معيارهاي عدالت فعاليت كنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها