تصاویر اختصاصی العالم از تعقیب تروریست‌ها در قلمون

دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:45

پس از بازگشت ثبات به تپه‌های عسال الورد در نزدیکی مرز لبنان، ارتش سوریه به تعقیب عناصر مسلح در منطقه جرود قلمون ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار العالم، ارتش سوریه پس از بازگشت ثبات به تپه های منطقه عسال الورد در نزدیکی مرز لبنان، به تعقیب عناصر مسلح در مناطق کوهستانی قلمون ادامه می دهد. این منطقه شاهد درگیریهای شدید میان عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه است و ارتش اقدامات متعدد عناصر مسلح برای ورود به خاک سوریه را با شکست مواجه کرده است.

دوربین العالم گذرگاه های قلمون در مرز سوریه و لبنان را رصد می کند، این منطقه در راس حوادث و درگیری های مناطق مرزی سوریه ولبنان قرار دارد.

این منطقه کوهستانی و ناهموار است، گروههای مسلح شامل جبهه النصره و داعش و دیگر گروه های مسلح در پشت تپه های مشرف بر منطقه مستقر هستند؛ این گروهها دغدغه تامین مسیرامدادرسانی را دارند؛ از این رو همواره تلاش می کنند راهی برای نفوذ به برخی مناطق بویژه شهرک عسال الورد باز کنند.

دوربین العالم منطقه ای را که عناصر مسلح تلاش می کردند از طریق آن به تپه های راهبردی در منطقه عسال الورد نفوذ کنند، به نمایش گذاشت؛ همچنین از منطقه ای تصویر برداری کرد که عناصر مسلح به آن رسیده اند و درگیری هایی در آن روی داده است، اما نیروهای ارتش سوریه حملات تروریست ها را ناکام کذاشت.

گروه خبری شبکه العالم به مناطقی نیز راه یافت که عناصر مسلح از آن به سمت برخی شهرکهای لبنانی در منطقه البقاع حرکت کرده اند. در تصاویر العالم از شهرک عسال الورد، برخی تپه ها از مسافت دوری دیده می شوند و حسین مرتضی خبرنگار العالم می گوید که این شهرک مرزی طفیل لبنان است و عناصر مسلح می کوشند از طریق مناطق مشترک مرزی به مناطق دیگری نفوذ کنند؛ از این رو این مناطق مشترک، مناطق حساسی به شمار می آیند.

گروه خبری العالم همچنین با بازگشت به محل درگیری، از اجساد کشته شدگان عناصر مسلح و خودروهای تخریب شده آنها و برخی تجهیزات و تسلیحات آنها فیلمبرداری کرد. در این ویدیو دره ای که عناصر مسلح از آن برای پنهان شدن و نفوذ به منطقه ای دیگر استفاده کردند، دیده می شود.

خبرنگار العالم توضیح داد که به رغم ناهموار بودن منطقه و مساحت وسیع آن و نیز وجود تونل های که گروه های مسلح حفر کرده اند؛ اقدامات و تدابیر ارتش سوریه، دهها عملیات نفوذ عناصر مسلح را با شکست مواجه کرده است و ارتش توانسته کنترل این منطقه را به دست بگیرد.

13-18:44

پربیننده ترین خبرها