ویدیو+استقبال انصارالله و گروههای یمنی ازنخست وزیرجدید

سه شنبه 22 مهر 1393 - 13:05

صنعا (العالم)- به دنبال معرفی "خالد محفوظ بحاح" از سوی رئیس جمهور یمن برای تشکیل کابینه، جنبش انصارالله و دیگر گروه های این کشور از این تصمیم استقبال کردند.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، پنج روز پس از انصراف "احمد بن مبارک" از تصدی نخست وزیری، به دلیل مخالفت گروه های سیاسی با وی، "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری یمن، خالد محفوظ  بحاح، وزیر نفت سابق و نماینده یمن در سازمان ملل متحد را بر اساس توافق امضا شده با گروه های سیاسی مامور تشکیل کابینه کرد.
جنبش انصارالله یمن پیش از این، با انتصاب "احمد عوض بن مبارک" رییس دفتر منصور هادی برای سمت نخست وزیری مخالفت کرده بود.
بنابر این گزارش، این تصمیم که پس از رایزنی های گسترده و طولانی رییس جمهور یمن با مشاورانش اتخاذ شد، با استقبال همه از جمله جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی مواجه شده است.
"حمزه الحوثی" از مسوولان جنبش انصارالله درگفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: این تصمیم، بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که انتخاب نخست وزیر جدید، با توجه به سند صلح و شراکت ملی تصمیمی مهم و اساسی است.
"نبيل الشرجبی" استاد روابط بین الملل و مدیریت بحران نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: این اقدام به طور قطع، همه طرف ها را به عقب نشینی از مواضع خود درجهت حمایت از روند سیاسی وادار خواهد کرد.
الشرجبی افزود: خالد محفوظ بحاح در زمینه امور اقتصادی بسیار خبره است و این مساله تا حدودی به ما اطمینان می دهد که وی بتواند بسیاری از مشکلات اقتصادی یمن را حل کند.
خالد محفوظ بحاح که حدود 50 سال دارد و از ساکنان استان های جنوبی است، تاکنون درچندین پست دولتی ایفای نقش کرده است که از مهم ترین آن می توان به وزیر نفت و معادن، سفیر یمن در کانادا و نماینده دایم یمن در سازمان ملل متحد اشاره کرد و وی همچنین در زمینه امور اقتصادی دارای تجربه است.
انتخاب نخست وزیر جدید یمن در شرایط نابسامان این کشور، با نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع و تحولات یمن همزمان شده است و در آستانه دعوت جنبش اعتراضی جنوب برای برگزاری تظاهرات میلیونی در عدن با هدف اعلام تمایل به جدایی جنوب از شمال یمن صورت گرفته است.
یمنی ها امیدوارند که این تحول در عرصه سیاسی کشور به تشکیل دولت و اجرای راهکارهای توافق سیاسی در اسرع وقت منجر شود و بتواند یمن را از شرایط نابسامان فعلی به سمت آرامش و ثبات سیاسی و اقتصادی سوق دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها