کردهای عراق‌ کالاهای ترکیه‌ را تحریم می‌کنند

کردهای عراق‌ کالاهای ترکیه‌ را تحریم می‌کنند
چهارشنبه 23 مهر 1393 - 21:09

در پی خودداری ترکیه از یاری مردم کوبانی در برابر داعش، کردهای عراق، تحریم کالاهای وارداتی از ترکیه را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از شهروندان کردِ در کردستان عراق، در واکنش به خودداری ترکیه از کمک به مبارزان کُردِ کوبانی در برابر داعش، از دولت کردستان عراق خواستند کالاهای وارداتی از ترکیه را تحریم کند و شرکت های ترکیه ای که در کردستان حضور دارند را اخراج کند.

"عمر خلیل" از کردهای کردستان عراق، در این خصوص به پایگاه خبری الجزیره.نت گفت: همه کردها باید کالاهای ترکیه را تحریم کنند، زیرا ترکیه، جلوی ورود نیروهای داوطلب کرد به کوبانی را می گیرد و نمی گذارند که کردها از مرزهای این کشور با سوریه، وارد کوبانی شوند و مردم این منطقه را از دست داعش نجات دهند. ترکیه حتی به هواپیماهای ائتلاف بین المللی جنگ ضد داعش نیز اجازه نمی دهد از حریم هوایی این کشور برای حمله به داعش در کوبانی استفاده شود.

"سالار کریم" یکی از بازرگانان کرد، که از ترکیه مواد غذایی وارد می کند، نیز بر ضرورت تحریم کالاهای ترکیه توسط کردها تاکید کرد و گفت: من تصمیم دارم استفاده از کالاهای ترکیه را کنار بگذارم، زیرا مواضع آنکارا، ضد کردهای کوبانی است.

وی افزود: ترکیه، همچنین برای سرکوب کردهایی که خواهان کمک به کوبانی هستند، به خشونت متوسل شد، بنابراین با آگاهی به این که تحریم کالاهای ترکیه چقدر به من ضرر خواهد زد، کالاهای این کشور را تحریم خواهم کرد، زیرا منافع ملی برای من مهم تر از منافع شخصی است.

کریم سپس از ادامه روابط دولت کردستان عراق با ترکیه، با وجود همه بلاهایی که بر سر کردها می آید، به شدت ابراز شگفتی کرد و موضع کردستان را سست و ضعیف دانست و خاطر نشان کرد که اکثر قریب به اتفاق کردها، خواهان اخراج شرکت های ترکیه از کردستان و تحریم کالاهای ساخت ترکیه هستند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها