پیشروی های ارتش سوریه در حومه "مورک" + فیلم

شنبه 26 مهر 1393 - 15:12

ارتش سوریه گروه هایی تروریستی را تا "اللطامنه" و "کفر زیتا" مجبور به عقب نشینی کرد و گردان تانک شهرک مورک را از تروریست ها بازپس گرفت.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، ارتش این کشور همچنین یک خودروی حامل دوشکا را در جاده کفرزیتا - مورک منهدم کرد. توپخانه سنگین ارتش مواضع تروریست ها را در بخش جنوبی این شهرک نیز هدف قرار داد.

"طالب ابراهیم"، کارشناس امور راهبردی سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه در آستانه تسلط کامل بر مورک است، و این رویداد شرایط را برای رسیدن به شهر معرة النعمان و پادگان های وادي الضیف و الحمیدیه هموار و امنیت فرودگاه راهبردی ابوالظهور را تامین می کند؛ آنگاه راه برای حرکت به سمت "خان شیخون"، و "خان السبل" و "حلب" مساعد می شود.

از سوی دیگر عملیات ارتش سوریه در "جوبر" نزدیک دمشق، تشدید شده و نیروهای سوریه کنترل چند ساختمان در این منطقه را به دست گرفته اند.

ارتش سوریه درجوبر دهها تروریست را به هلاکت رساند و 3 تونل را منهدم کرد که گروه های تروریستی از آن ها برای جابجایی سلاح ها و عناصر خود از جوبر به مناطق مجاور استفاده می کردند.

ارتش همچنین پیش روی محسوسی به سمت پل زملکا در ریف دمشق داشته است و اطراف این پل را به کنترل خود در آورده است.

منابع سوری تاکید کردند تروریست ها در جوبر از 3 محور در محاصره ارتش سوریه درآمده اند.

توپخانه ارتش در عربین در غوطه دمشق نیز 3 مخفیگاه جبهه النصره را هدف قرار داد.

ارتش تعدادی از خودروهای تروریست ها را در بخش شرقی دوما نیز منهدم کرد.

ارتش سوریه اکنون عملیات مهمی را برای نزدیک شدن به شهر دوما در ریف دمشق آغاز کرده است. ارتش تاکنون کنترل چندین منطقه نزدیک این شهر را به دست گرفته است، و از این طریق تلاش می کند محاصره تروریست ها را در دوما تنگ تر کند تا آخرین مخفیگاه آن ها را در غوطه به کنترل خود درآورد.

17-22:30

پربیننده ترین خبرها