پنج مهندس هسته‌ای در شمال دمشق کشته شدند

پنج مهندس هسته‌ای در شمال دمشق کشته شدند
يکشنبه 18 آبان 1393 - 20:36

در حمله عناصر ناشناس به خودرویی در حومه شمالی دمشق، 5 مهندس هسته‌ای کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه (مخالف) که دفتر آن در لندن پایتخت انگلیس واقع است، در گزارشی تاکید کرد، امروز یکشنبه در حمله به خودرویی که در حومه شمال دمشق در حال حرکت بود، 5 مهندس که در زمینه انرژی هسته ای فعالیت می کردند، به قتل رسیدند.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه در گفتگو با فرانس پرس گفت: عناصر ناشناس امروز، 5 مهندس که در زمینه انرژی هسته ای در مرکز تحقیقات علمی برزه در شمال دمشق فعالیت داشتند، ترور کردند. ملیت این مهندسان هنوز مشخص نشده است. 

وی افزود: همچنین نتوانستیم مطمئن شویم که این اقدام بر اثر انفجار یک بمب کارگذاشته شده در خودرو بود یا بر اثر تیراندازی به سمت آن در نزدیکی پل "حرنه" نزدیک به منطقه برزه در نزدیکی مرکزی که این افراد در آن مشغول به کار بودند، رخ داده است.

همچنین در پایان ماه ژوئیه گذشته، همانطور که خبرگزاری رسمی سوریه - سانا - در آن زمان گزارش داد، بر اثر شلیک خمپاره نیروهای مخالف نظام سوریه به اتوبوس حامل کارمندان همان مرکز تحقیقاتی در منطقه برزه، شش نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند.

مراکز تحقیقات علمی در سوریه تابع وزارت دفاع هستند.

جنگنده های اسراییلی در 5 ماه می سال 2013 یک مرکز تحقیقاتی در منطقه "جمرایا" در "ریف دمشق" را هدف قرار دادند. فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در آن زمان تاکید کرد که این مرکز مسوول انجام تحقیقاتی در حوزه دفاعی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها