داعش غزه، فعالان فرهنگی را اعدام می‌کند!

داعش غزه، فعالان فرهنگی را اعدام می‌کند!
سه شنبه 11 آذر 1393 - 21:52

در حالی که وزارت کشور منطقه غزه، وجود هرگونه تشکیلات تروریستی در این منطقه را رد کرده است، گروهکی موسوم به "داعش – ولایت غزه" شماری از فعالان فرهنگی و هنری را تهدید کرده که اگر توبه نکنند، آنها را به قتل خواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک مذکور در بیانیه ای دیروز 18 شاعر، شماری از نویسنده، ادیب و فعال فرهنگی هنری را به مرگ تهدید کرده است که در میان آنها نام یکی از سران جنبش فتح و پنج زن به چشم می خورد.

داعش در بیانیه مذکور مدعی شده است که این نویسندگان به دین اسلام، ذات الهی و عقیده اسلامی متعرض شده اند و آنها را فاسق و کافر خوانده است. داعش سپس با ذکر نام این نویسندگان و شعرا به آنها مهلتی سه روزه برای بازگشت به دین اسلام داده و اعلام کرده است در صورت عدم پایبندی افراد مذکور، آنها را مجازات خواهد کرد.

داعش به این افراد درباره "اظهارات همراه با فسق و فجور و اقدامات کفرآمیزشان" هشدار داده و افزوده است: شاخه داعش در غزه، حد ارتداد را علیه هر مرتدی اجرا خواهد کرد.

در میان تهدید شدگان، نام خانم دنیا الامل، اسماعیل حسونه و اکرم صورانی، نویسنده طنزپرداز هم به چشم می خورد.

این در حالی است که ایاد البزم، سخنگوی وزارت کشور غزه، وجود تشکیلات تروریستی داعش یا شاخه های آن در نوار غزه را نفی کرد و اظهار داشت: هیچ کدام از گروههای افراطی از جمله داعش، در غزه حضور ندارند.

البزم، انتشار برخی بیانیه ها و بروشورها بر روی پایگاه های اجتماعی را اقدامی فردی و غیرسازمان یافته توصیف کرد و آن را مایه نگرانی ندانست.

تاکنون هیچ کدام از نهادهای امنیتی و گروههای فلسطینی به جز جبهه خلق برای آزادی فلسطین، واکنشی به این موضوع نشان نداده اند. جبهه خلق در بیانیه ای خواستار اتخاذ موضع یکپارچه گروههای ملی و اسلامی و نهادهای جامعه مدنی برای پایان دادن به این پدیده شده است.

از سوی دیگر، کاربران فلسطینی پایگاه های اجتماعی نیز این بیانیه را به شدت محکوم کرده و شماری نیز از آنها نیز، آن را به تمسخر گرفتند.

داعش همچنین در بیانیه ای دیگر زنان غزه را به التزام به حجاب و پوشش مورد نظر این گروهک فرا خوانده است. 

پربیننده ترین خبرها