تروریست‌ها ساکنان دومای سوریه را آواره کردند

تروریست‌ها ساکنان دومای سوریه را آواره کردند
شنبه 4 بهمن 1393 - 10:15

دهها خانواده سوری ساکن مزارع و روستاهای دوما واقع در غوطه شرقی جهت فرار از حملات گروههای تروریستی تکفیری به یکی از مراکز نظامی ارتش پناه بردند.

دهها خانواده سوری ساکن مزارع و روستاهای دوما در "غوطه شرقی"، جهت فرار از حملات گروههای تروریستی تکفیری به یکی از مراکز نظامی ارتش پیوستند تا بتوانند در امنیت از آنجا خارج شده و به مراکز اقامتی موقت "الدویر" در "ریف دمشق" منتقل شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی در فرماندهی پلیس تأکید کرد: یگانهایی از ارتش و نیروهای مسلح روز جمعه حدود 107 نفر را که بیشترشان زن و کودک بودند از دو منطقه "الشیفونیه" و "حوش الفاره" به شرق "دوما" در "غوطه شرقی" در امنیت خارج کرده و همه نیازهای فوری آنان را تامین کردند.

این منبع افزود:همه خانواده ها به مرکز اسکان موقت الدویر در ریف دمشق  منتقل شده و نیازهای فوری و اساسی آنان تامین و اسکان داده شدند.

گفتنی است در پی اقدامات بی وقفه گروههای تروریستی تکفیری که جنایتهای وحشتناکی در حق مردم انجام می دهند ، بیشتر خانواده های ساکن  مزارع و روستاهای غوطه شرقی محل زندگی خود را ترک کردند؛ به گونه ای که  پایان هفته پیش ، بیش از 5 هزار شهروند که بیشتر آنان زن و کودک و افراد سالخورده بودند منازل خود را در دوما، جوبر الشیفونیه، میدعا ، حوش الفاره  ، حوش الظواهره و حوش نصری، ترک کرده و برای یافتن امنیت و آرامش  به ارتش پیوستند.
این در حالی است که افزون بر حدود 800 مسلح ؛ برای تعیین تکلیف خود بر اساس قوانین ، خود را تسلیم ارتش کردند.

ساکنان این مناطق بر حملات تروریستها به منازل و ربودن جوانان و غارت دارایی و مواد خوراکی و قرار گرفتن کودگان در معرض گرسنگی و مرگ تاکید کردند.

ساکنان این مناطق از نیروهای ارتش سوریه به خاطر  توجه و تلاش زیادی برای تامین امنیت آنان  و رفع نیازهایشان شدیدا قدردانی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها