بازگشت صدها افراطی تونسی از سوریه

بازگشت صدها افراطی تونسی از سوریه
پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 21:37

وزیر مشاور وزارت کشور تونس در امور امنیتی، اعلام کرد که صدها تن از کسانی که از این کشور برای جنگ به سوریه رفته بودند، برگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رضا صفر" روز پنج شنبه فاش کرد که از تونس، 2800 نفر برای جنگ به سوریه رفته بودند که از تعداد حدود 600 نفر از پا در آمدند و تنها 1608 نفر در قید حیاتند که از این تعداد، 568 تن به کشور برگشتند.

وی با تاکید بر این که برخی از این افراد، دستگیر و محاکمه شده و برخی دیگر، فقط تحت نظارت پلیس هستند، خاطر نشان کرد: دولت موقت، تاکنون از سفر حدود 10 هزار تونسی به سوریه جلوگیری کرده است.

صفر در گفت وگو با روزنامه "التونسیه" خاطر نشان کرد: 90 درصد از تونسی هایی که برای جنگ به سوریه رفته اند، به دعش پیوسته اند.

وی با بیان این که داعش، بسیار خطرناک تر از القاعده است، اظهار داشت: داعش، فعالیت خود را بر اساس غریزه های انسانی استوار کرده و رویکردی خونین تر در پیش گرفته است. داعش، برای جوانانی که به این گروه می پیوندند، راه حل هایی فوری برای ارضای سرکوب جنسی، فقر و انگیزه های خشونت طلبی و تجاوز ارائه می کند.

وزیر مشاور وزارت کشور تونس در امور امنیتی، ضعف نهادهای حکومتی در زمان انقلاب تونس و ناامنی حاکم بر این کشور و ضعف نظارت بر مرزها و همچنین افزایش میانگین بیکاری جوانان را از عوامل افزایش تونسی هایی دانست که عازم سوریه شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها