هگل: اعزام نیروی زمینی به عراق یکی از گزینه‌ها است

هگل: اعزام نیروی زمینی به عراق یکی از گزینه‌ها است
شنبه 11 بهمن 1393 - 10:00

وزیر دفاع مستعفی آمریکا گفت که شاید برای کمک به بغداد در امر مبارزه با گروه تروریستی داعش، کشورش نیاز به اعزام نیروی زمینی به عراق داشته باشد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "چاک هگل" در مصاحبه با "سی ان ان" تأکید کرد: آمریکا ممکن است در نهایت نیاز به اعزام نیروهای زمینی غیررزمی به عراق داعش داشته باشد.

هگل در حالی از عزام نیروی زمینی به عراق برای کمک  به این کشور سخن می گوید که خبرها از قرارداد 9 میلیون دلاری آمریکا برای آموزش عراقی‌ها حکایت دارد. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه،10 بهمن ماه، از قرارداد "لاکهید مارتین" شرکت تولید کننده محصولات صنایع هوافضایی و نظامی پیشرفته آمریکایی و سازنده جنگنده های اف 16 برای آموزش نیروی هوایی عراق به ارزش  حدود 9.5میلیون دلار خبر داد که در سال 2017 تکمیل می شود.

وزیر دفاع آمریکا که زیر فشار در ماه نوامبر استعفا داد، افزود: باید همه گزینه ها در عراق از جمله اعزام نیرو برای ماموریت های غیررزمی مثل جمع آوری اطلاعات و مشخص کردن اهداف گروه داعش بررسی شود.
هگل اظهارات پاییز گذشته ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در کنگره را تکرار کرد که گفته بود نیروهای آمریکایی ممکن است مجبور شوند درعمل نقش بزرگتری در عراق بازی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها