رژیم آل خلیفه تابعیت 72 مخالف خود را لغو کرد

رژیم آل خلیفه تابعیت 72 مخالف خود را لغو کرد
شنبه 11 بهمن 1393 - 17:16

العالم - رژیم آل خلیفه در اقدامی غیر معمول در سطح جهان تابیعت 72 تن از افراد مخالف خود را که در اعتراض های مردمی شرکت کرده و یا به نوعی با آن همراهی کرده اند لغو کرد.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری العالم ، خبرگزاری بحرین ضمن انتشار اسامی این افراد ، گزارش  کرد که این اقدام در چارچوب تصمیم های وزار کشور برای حفظ امنیت و ثبات کشور و مبارزه با خطرات و تهدیدهای تروریستی صورت گرفته است.

دولت بحرین مدعی شده است که این افراد به فعالیت هایی برضد منافع ملی و وطنی دست زده اند ، لذا به موجب قانون تابعیت بحرینی ، تابعیت آنان پس از پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران لغو شده است.

پیش از این نیز دست کم 50 نفر از بحرینی ها با تصمیم مقام های آل خلیفه لغوتابعیت شده اند.

فعالان حقوق بشر بین الملل این اقدام رژیم آل خلیفه را جنایت علیه بشریت و انتقام برنامه ریزی شده از مردم یک کشور توصیف کرده و خواستار فشار سازمان های بین المللی، کشورها و سازمان ملل برای توقف روند سلب تابعیت شهروندان بحرینی شده اند.

این درحالیست که رژیم بحرین با لغو تابعیت شهروندان این کشور ، درمقابل به صورت انتخابی و در یک روند نژاد پرستانه به اتباع برخی کشورها تابعیت بحرینی می دهد ، تا تعادل جمعیتی این کشور را به نفع عمال و دست نشاندگان خود تغییر دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها