گام بعدی عراق، پس از آزادی رفت و آمد شبانه در بغداد

گام بعدی عراق، پس از آزادی رفت و آمد شبانه در بغداد
يکشنبه 19 بهمن 1393 - 19:00

فرمانده عملیات نظامی بغداد، روز یک شنبه اعلام کرد که پنج منطقه مهم بغداد، خلع سلاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر ستاد عبدالامیر الشمری، اعلام کرد: (حیدر العبادی) فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور داد پس از اطمینان یافتن از آمادگی نیروهای امنیتی برای به دست گرفتن امنیت، مقررات منع آمد و شد در سراسر بغداد لغو شود. ما اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده و برای به ثمر نشاندن آن کاملا مصمم هستیم.
وی گفت: ستاد عملیات بغداد، پنج منطقۀ الکاظمیه، الکراده، الاعظمیه، السیدیه و المنصور را به عنوان مناطقی که باید خلع سلاح شوند، برگزید. این مناطق با توجه به این که کانون فعالیت اقتصادی یا کانون پذیرایی از شهروندان مناطق دیگر هستند، انتخاب شدند.
سرلشکر الشمری خاطر نشان کرد: این مناطق، با تامل فراوان انتخاب شده اند و خلع سلاح در آن ها صورت خواهد گرفت و در هر منزل، تنها یک قطعه سلاح بجا گذاشته خواهد شد.
فرمانده ستاد عملیات بغداد تاکید کرد: پس از خلع سلاح این مناطق، ستاد عملیات بغداد، مناطق دیگری را برای ضمیمه کردن به ین طرح انتخاب خواهد کرد، تا این که تمام مناطق پایتخت خلع سلاح شوند و امنیت و سلامت شهروندان تضمین شود.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هفته قبل اعلام کرد که می‌خواهد با لغو مقررات منع تردد شبانه، جریان زندگی در بغداد را تا جای ممکن به حالت عادی بازگرداند.

مسؤولان امنیتی، دولتمردان و صد‌ها تن از شهروندان عراقی شنبه شب در میدان التحریر بغداد برای لغو قانون منع آمد و شد در این شهر به جشن و سرور پرداختند.

از ده سال گذشته تاکنون این اولین بار بود که خیابان‌های بغداد پس از ساعت ۱۲ شب مملو از خودروهای شخصی شهروندان بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها