روند فشار صهیونیست ها علیه آرژانتین چگونه برنامه ریزی شده است

روند فشار صهیونیست ها علیه آرژانتین چگونه برنامه ریزی شده است
شنبه 25 بهمن 1393 - 23:05

العالم - دادستان فدرال آرژانتین زیر فشار صهیونیست ها "کریستینا فرناندز کرچنر" رئیس جمهوری این کشور را به پنهان کاری درباره حادثه بمب گذاری سال 1994 مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) خوانده، متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هفته گذشته رویترز اعلام کرد که تحقیقات مربوط به مرگ "آلبرتو نیسمان" دادستان پرونده بمب گذاری مرکز یهودیان (آمیا) در شهر بوینس آیرس نشان می‌دهد که وی خواستار بازداشت کریستینا فرناندز کرچنر رئیس جمهوری آرژانتین به خاطر توطئه برای از مسیر خارج کردن تحقیقات در خصوص بمب گذاری مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا)، شده بود.

مرگ مشکوک نیسمان موجب افزایش اختلافات در آرژانتین شده است؛ وی حدود 10 سال در خصوص پرونده بمب گذاری مرکز یهودیان بوئنس آیرس (آمیا)، تحقیق کرده بود.

برخی محافل در آرژانتین مرگ مشکوک نیسمان را کار دستگاه اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی و به دلیل انحراف کشاندن این پرونده توسط صهیونیست ها می دانند چراکه دادستان پرونده آمیا سعی می کرد به دور از هیاهوی صهیونیست ها این پرونده را بررسی کند ولی موساد این فرصت را از وی گرفت. 

برخی محافل صهیونیستی در آرژانتین در ادعایی کذب، رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور را به داشتن قراردادهای مخفی نفتی با ایران متهم کرده و مدعی شده اند که این دو نفر سعی داشته اند با عقد قراردادهای نفتی با ایران، بر نقش تهران در بمب گذاری مرکز یهودیان (آمیا)، سرپوش بگذارند؛ اتهامی که هرگز ثابت نشده است.

دولت آرژانتین این اتهام ها را رد کرده ولی کرچنر به صورت علنی بر این مساله تاکید کرده است که مرگ نیسمان یک خودکشی نبوده است؛ وی جاسوسان سابق آژانس اطلاعاتی این کشور را مسئول اصلی مرگ نیسمان معرفی کرده است.

(برخی از جاسوسان آرژانتین ارتباط بسیار نزدیکی با محافل صهیونیستی دارند)

"هکتور تیمرمن" وزیر خارجه آرژانتین نیز پیش از این تاکید کرده بود که تاکنون هیچ قاضی‌ای اعلام نکرده که ایران در انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس دست داشته است و بنابراین وی اعتقادی به نقش ایران در این حمله ندارد.

معاون رئیس جمهوری آرژانتین نیز دادگاههای این کشور را به راه اندازی یک کودتای قضایی متهم کرد و گفت: این تصمیم با هدف برانگیختن آشوب های اجتماعی اتخاذ شده است.

در حادثه انفجار سال 1994 مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به آمیا، 85 نفر کشته و 300 نفر مجروح شدند که این حمله خونبارترین حادثه در تاریخ آرژانتین بوده است.

پس از آن که مرحله اولیه تحقیقات درباره این حادثه بی نتیجه ماند؛ نیسمان در سال 2006 برای بازگشایی پرونده منصوب شد اما جسد او ماه گذشته در حالی که یک گلوله به سرش شلیک شده بود در آپارتمانش یافت شد؛ در بررسی های اولیه این پرونده دادگاهی در آرژانتین عناصر رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این انفجار و به دلیل اختلافات داخلی یهودیان معرفی کرد ولی صهیونیست ها با از بین بردن بسیاری از مدارک و شواهد این پرونده به دنبال مجرم شمردن ایران در این پرونده بوده و هستند؛ ولی تاکنون نتوانسته اند سندی در این زمینه ارایه دهند.

رئیس جمهوری آرژانتین در اوایل مهرماه سال میلادی گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی را کاملا رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد که این امر باعث خشم صهیونیست ها و رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی شد؛ از همان زمان بود که صهیونیست ها کمر به تخریب کرچنر بستند و با انواع دروغ ها و تهمت ها وی را مورد حمله قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها