پاسخ کردهای "فیلی" عراق به شایعه‌ها

پاسخ کردهای
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 21:37

جبهه ملی کردهای "فیلی" عراق در پاسخ به برخی شایعه ها، شمار نیروهای داوطلب خود را پنج هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جبهه ملی کردهای فیلی، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: شمار داوطلبانی که به تیپ کردهای فیلی پیوسته اند، به پنج هزار نفر می رسد که این افراد، در جبهه های مختلف درگیری توزیع شده اند تا در واحدهای مختلف، به جنگ با داعش و آزادسازی مناطق اشغالی از چنگ داعش بپردازند.

این جبهه، رنجِ ناشی از اقدامات داعش را سبب سازِ بالاترین احساس مسئولیت از سوی همه جریان ها و طیف های ملت عراق دانست و اعلام کرد: افتخار داریم که زیر پرچم دلیرمردان غیور نیروهای بسیج مردمی مبارزه می کنیم و مخالفت خود را با همه شایعه هایی که ضد نیروی بسیج مردمی عراق پخش شده است، اعلام می کنیم، چرا که همه این شایعه پردازی ها با هدف خدمت به داعش صورت می گیرد.

در بیانیه جبهه کردهای ملی فیلی همچنین آمده است: این شایعه پردازی ها، ضد کردهای فیلی هم شکل گرفته است و با هدف زیرسئوال بردن وفاداری کردهای فیلی به عراق صورت می گیرد.

در این بیانیه تاکید شده که شایعه پراکنی به این شیوه، بازتاب دهندۀ کینه های موروثی از رژیم مقبور صدامی است، تا جایی که کار به حذف عبارت کردهای فیلی از تیپ کردهای فیلی منجر شد، به این بهانه که زمینه سازی اختلافات قومی می شود.

جبهه ملی کردهای فیلی با تاکید بر این که ترکمن ها، مسیحی ها، ایزدی و شبک ها، در چارچوب نیروی بسیج مردمی نیروهای نظامی تشکیل دادند و کسی به آن ها اعتراض نکرد، از اعتراض به نام گذاری تیپ کردهای فیلی به همین نام، ابراز ناخرسندی کرد و تاکید کرد اجازه نخواهد داد به این قومیت توهین شود یا حق آن ها ضایع شود.

جبهه ملی کردهای فیلی از رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس و همه نیروهای سیاسی و حزبی و پارلمانی خواست به این گونه اقدامات واکنش نشان دهند و جلوی فتنه انگیزی و کینه توزی را گرفته، عاملان چنین کارهایی را با قدرت قانون و دادگاه، محاکمه کنند.

کردهای فیلی، در ماه ژوئن گذشته، گروهی بزرگ را از نیروهای داوطلب تشکیل داد تا به پشتیبانی نیروهای پلیس در مبارزه با تروریسم بپردازند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها