انصار الله: بسیج عمومی در یمن علیه تکفیری ها است

دوشنبه 3 فروردين 1394 - 12:50

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن بسیجِ عمومیِ اعلام شده در این کشور را علیه شبکه القاعده و عناصر تکفیری دانست.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: همان طور که سید "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله توضیح داد؛ بسیج عمومی علیه هیچ کس نیست، نه علیه جنوب استت و نه علیه تعز. بسیج عمومی علیه هیچ استانی نیست بلکه تنها علیه عناصر القاعده و تکفیری ها و داعشی هایی است که ضد ملت یمن مرتکب جنایت شدند و در جنایت های خود، تفاوتی بین صنعا و حضرموت قائل نشدند.

وی افزود: سید عبدالملک الحوثی همچنین تاکید کرد که "شرط عدالت و انصاف نیست که این سازمان های تروریستی، جایی پناهگاه های امن داشته باشند، آن گاه کسی بیاید و بگوید فلان و بهمان منطقه، خط قرمز است و نباید در آن دخالت کرد."

به گفته البخیتی، عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ما سابقاً این خطوط قرمز را رعایت می کردیم؛ به این امید که مردم آن مناطق، شخصا اقدامی انجام دهند یا نهادهای دولت، حرکتی کنند. اما با توجه به این که نهادهای دولت، در برابر تجاوزات گروه های تروریستی عاجز و ناتوان مانده اند، بنابراین دیگر چیزی به اسم خط قرمز را به رسمیت نمی شناسیم و هیچ بهانه ای را نمی پذیریم.

البخیتی تاکید کرد: ما گام هایی برای دستیابی به راه حل سیاسی برداشتیم و مجال گسترده ای ایجاد کردیم و نرمش زیادی نشان دادیم تا شرایط تغییر کند اما نابسامانی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، نتیجه همان نرمش نشان دادن است.

وی افزود: اکنون واقعیت های زیادی برای ملت یمن به ویژه جنوبی ها آشکار شده و مردم آن قدر هوشیار شده اند که بدانند چه کسانی زیان کشور را می خواهند و به دنبال ضربه زدن به آن هستند.

عضو شورای سیاسی انصار الله تصریح کرد: ائتلاف برخی در یمن، با القاعده و آمریکا برای مردم یمن ثابت کرد که این افراد، در مسیری نادرست گام برمی دارند زیرا آمریکا صلاح یمنی ها را نمی خواهد و القاعده و داعش و تکفیری ها، خطری برای موجودیت ملت یمن است. این گروه ها در خدمت طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

البخیتی در پایان تاکید کرد که دستیابی به راه حل در یمن، مساله دشواری نیست؛ زیرا تنها کاری که باید صورت گیرد، توافق بر سر یک رئیس جمهور جدید یا شورای ریاست جمهوری جدید و کابینه جدید است، اما برخی از جریان های سیاسی تنها به منظور وقت کشی، در برابر حرکت فرایند سیاسی مانع تراشی می کردند. ما همه این مسائل را درک می کنیم اما در عین حال به گونه ای عمل می کنیم که در برابر خدا و ملت پاسخگو باشیم.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها