نمایندگان تونسی تجاوز به خاک یمن را محکوم کردند

يکشنبه 16 فروردين 1394 - 08:45

تونس (العالم)- برخی از نمایندگان پارلمان تونس اقدام تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن را محکوم و خواستار توقف هر چه سریع تر این اقدام و آغاز گفتگو بین همه طرف ها و گروه های سیاسی یمن شدند.

"زهیر المغزاوی" در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد، پارلمان تونس با صدور بیانیه ای درباره تحولات یمن تجاوزگری علیه این کشور را محکوم کرد.
المغزاوی افزود: از نظر ما توجه ارتش های عربی باید قدس باشد نه یمن یا هر جای دیگر. از این رو، ما درباره اهداف این حمله شک و تردید داریم زیرا اگر این اهداف صادقانه باشد، اوضاع لیبی و عراق نیز نیازمند دخالت بیگانه است.
وی از کشورهای عربی که به  منافع یمن نظر دارند خواست برای اجرای گفتگوهای واقعی بین گروه های داخلی این کشور و برون رفت آن از این بحران تلاش کنند.
"غازی الشواشی" دیگر نماینده پارلمان یمن  و عضو جریان دمکراسی، حمله نظامی به این کشور را تجاوز به حاکمیت یک کشور مستقل قلمداد کرد.
وی بر ضرورت ایفای نقش اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد برای بازگرداندن امنیت به یمن تاکید و خاطرنشان کرد برآیند این حمله چیزی جز جنگ داخلی در یمن نخواهد بود و مردم این کشور بهای آن را خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها