استفاده از نیروهای ویژه سعودی در تجاوز به یمن

استفاده از نیروهای ویژه سعودی در تجاوز به یمن
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 11:42

عربستان سعودی برای کمک به باندهای مسلح وابسته به رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، نیروهای ویژه خود را به کار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مشاور نظامی سعودی ادعا کرد، مأموریت این "نیروها هماهنگی و راهنمایی" هواداران "عبدربه منصور هادی" است.
این مشاور نظامی سعودی به خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که ارتش و نیروهای ویژه نیروی دریایی عربستان درحال اجرای عملیاتی مشخص هستند.
وی همچنین اذعان کرد که نیروهای ویژه سعودی در عدن سلاح و تجهیزات ارتباطی در اختیار عناصر و باندهای مسلح وابسته به هادی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش و نیروی دریایی در عملیات تصرف جزیره "میون" در تنگه "باب المندب" مشارکت دارند؛ و نیروهای ویژه این جزیره را از دیگر مناطق جدا کرده و عملیات همچنان ادامه دارد.
این درحالی است که پیشتر "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در آمریکا مدعی شده بود که عربستان هیچگونه نیروی رسمی در عدن ندارد؛ البته مسأله اعزام نیروی زمینی به یمن همچنان مطرح است ولی این تصمیم طبق شرایط و با توجه به نیازها اتخاذ خواهد شد.
حملات ائتلاف عربستان از 26 مارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این حملات تجاوزکارانه، مناطق مسکونی و زیرساختها هدف قرار گفته است که بر اثر آن تا کنون بیش از 500 نفر شهید شده اند که حدود 90 نفر از این شهدا کودک هستند.

پربیننده ترین خبرها