اتهامات عجیب برای بازداشت "نبیل رجب"

اتهامات عجیب برای بازداشت
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 12:31

دادستانی بحرین "نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر این کشور را به "شایعه پراکنی" درباره حملات ائتلاف عربستان علیه یمن متهم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرآه البحرین، "نواف العوضی" رییس دادستانی استان العاصمه، گفت: "این دادستانی اعلامیه ای از اداره کل مبارزه با مفاسد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی با این مضمون دریافت کرده است که نبیل رجب اخبار و تصاویری در رسانه ها منتشر کرده است که به طور ضمنی دربرگیرنده اقدامات و تدابیر نظامی است که بحرین با کشورهای برادر در خصوص یمن اتخاذ می کند."

وی ادعا کرد که تصاویر و اخبار منتشر شده ساختگی و برگرفته از خبرهای قدیمی مربوط به رویدادهای سوریه و  فلسطین است و ربطی به عملیات ائتلاف عربستان ضد یمن ندارد.

"محمد الجشی" وکیل نبیل رجب گفت: دو اتهام "اهانت به دستگاه نظامی"و "شایعه پراکنی در زمان جنگ یمن" علیه نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین مطرح شده است.

وی با بیان این که این نخستین بار است که اتهامات جنایی علیه نبیل رجب فعال حقوقی مطرح می شود، افزود: مجازات این اتهامات حدود 10 سال حبس است.
الجشی گفت: نبیل رجب در برابر این اتهامات سکوت کرد و گفت: به علت دفاع از حقوق بشر و فعالیت های حقوقی، این گونه هدف قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها