برای پیگیری نقض آزادی های دینی؛

گزارشگرسازمان ملل خواستار سفربه بحرین شد

گزارشگرسازمان ملل خواستار سفربه بحرین شد
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 14:52

گزارشگر سازمان ملل متحد در امور آزادی دینی با اشاره به موارد مکرر نقض آزادی های دینی در بحرین، بار دیگر خواهان سفر به این کشور شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم  "هاینر بیلدفلت" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور آزادی دینی، در کنفرانسی خبری در پایان سفر خود به لبنان، گفت: من می دانم که آزادی های دینی در بحرین به طور جدی نقض می شود و این امر حساس نیازمند توجه و اهتمام جهانی است زیرا بسیاری از فعالان شیعه در  بحرین بازداشت شده اند و شماری از آنها نیز به ناچار کشور را ترک کرده اند.

سایت خبری "مرآه البحرین" تأکید کرد، بیلدفلت با ابراز امیدواری به این که دولت بحرین از او برای سفر به این کشور دعوت کند، خاطرنشان کرد: موضوع نقض آزادی دینی در بحرین جدی است و من تمایل دارم برای درک جزئیات حقایق به این کشور سفر کنم.

بیلدفلت در ادامه گفت: من به موضوع تبعیض علیه شیعیان بحرین، بازداشت و مشکلات پیش روی شخصیت های برجسته شیعه و تخریب چندین مسجد شیعیان بحرین در سال های اخیر اهتمام خاصی می ورزم و بر موارد نقض آزادی های دینی در این کشور واقف هستم و این مشکل باید حل و فصل شود.

از سوی دیگر"عبد السلام سید احمد" نماینده منطقه ای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خاطرنشان کرد، گزارشگرهای متعددی برای سفر به بحرین آماده شده اند که به برخی از آنها اجازه داده شده و درخواست برخی دیگر پذیرفته نشده است و این مساله همواره در بسیار از بیانیه ها مورد تاکید قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها