نظردبیرکل حزب الله درباره توافق ایران و غرب

نظردبیرکل حزب الله درباره توافق ایران و غرب
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 10:27

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان، روز دوشنبه اظهار داشت: توافق هسته ای که ایران و کشورهای 5+1 هفته گذشته به آن رسیدند، سایه جنگ را از سر منطقه دور می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصر الله، در گفت وگو با شبکه الاخباریه سوریه تاکید کرد: بی شک، توافق هسته ای ایران، دستاوردهای بزرگ و مهمی برای منطقه خواهد داشت.

وی افزود: اگر توافق حاصل شود سایه جنگ منطقه‌ای را دور خواهد کرد و از نتایج آن این است که همه کسانی که منتظر شکست آن بودند، تا ماه ژوئن هم ضد آن تلاش خواهند کرد. هدفشان تضعیف و محاصره ایران بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: مهم‌ترین چیز در این توافق آن است که ایران وقتی پای میز مذاکره نشست، در مورد هیچ پرونده‌ای به استثنای پرونده هسته‌ای صحبت نکرد، و این در حالی است که آمریکایی ها اصرار داشتند، پرونده های دیگر را در مذاکرات دخیل سازند.

وی قدرت ایران را اولین فاکتور مهم در این مذاکرات دانست و گفت: ایران هیچ امتیازی درباره هیچیک از پرونده‌های منطقه نداد، زیرا اصلا درباره هیچیک از آن‌ها مذاکره‌ای نکرد. ‬‎

سید حسن نصر الله، سپس تصریح کرد: این توافق قدرت ایران و نقش آن در منطقه را تقویت می‌کند و هرگز باعث فشار ایران بر هم پیمانانش در منطقه نخواهد شد. ‬

دبیرکل لبنان همچنین تاکید کرد: دشمن صهیونیست، همواره تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای ایران می کرد و اگر چنین اتفاقی می افتاد، جنگ منطقه ای به پا می شد، اما این توافق، سایه جنگ را از سر منطقه دور کرد.

26

پربیننده ترین خبرها