عربستان سعودی؛ ازحمله به مردم بیگناه یمن تاهک توییتر العالم

عربستان سعودی؛ ازحمله به مردم بیگناه یمن تاهک توییتر العالم
يکشنبه 23 فروردين 1394 - 13:26

العالم - انعکاس گسترده اخبار و گزارش حرکت های بیداری اسلامی در منطقه توسط شبکه العالم ، افشای هماهنگی پنهان و آشکار برخی حکومت ها با حملات صهیونیست ها به غزه و سرمایه گذاری هنگفت آنان برای سرکوب جنبش های مردمی،همواره دولت هایی مانند عربستان سعودی را برآن داشته است که به هر شکل به مقابله با العالم اقدام کنند.

اقدام برنامه ریزی شده روز یکشنبه عربستان  در هک حساب کاربری شبکه العالم روی توییتر و یوتیوب، باردیگر نگرانی گسترده سعودی ها از تاثیرگذاری این شبکه بر افکار عمومی بین المللی وبخصوص کشورهای عربی را به اثبات رساند، هرچند این نخستین بار نیست که دستگاه حاکم ریاض به همراه رسانه ها و با کمک دست های پشت پرده غربی به اقدام علیه رسانه های آزاد و افشاگر حامیان تروریست ها دست می زنند و به یقین آخرین بار هم نخواهد بود.

درهفته های اخیر هم پس از حملات گسترده هوایی عربستان سعودی به مردم یمن ، کشتار وسیع افراد بیگناه و تخریب زیرساخت ها و تاسیسات عمومی آن کشور در جریان بمباران های عربستان ، شبکه العالم بنا به وظیفه و رسالت ذاتی خود در انعکاس نظرات مردم تحت ستم ، به طور گسترده به انعکاس صحنه های فجیع کشتار مردم و تخریب شهرهای مختلف یمن توسط هواپیماهای سعودی پرداخت.

شبکه العالم با محور قراردادن نظرات مردم یمن و تلاش آنان برای تثبیت اوضاع در کشورشان و برنامه ریزی برای سازندگی سالها تخریب ناشی از سیاست ها و دخالت های خارجی به انعکاس نقطه نظرات حاکمان جدید آن کشور از یک سو و دخالت های عربستان سعودی که نهایتا منجر به بمباران و حملات گسترده به آن کشور شد، پرداخت.

شبکه العالم براساس وظیفه حرفه ای خود طی افزون بر دو هفته گذشته نقش و سهم عمده ای در انعکاس قتل عام مردم یمن در بمباران های گسترده عربستان سعودی پرداخت که از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، ششم فرودین ماه جاری به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری آغاز شد.

هرچند این نکته که دستاورد حکومت عربستان برای همسایه جنوبی طی هفته های گذشته  تنها ویرانی، تخریب، به خاک و خون کشاندن و قتل عام مردم بی دفاع و غیرنظامی یمن بوده ، موضوعی نیست که نیاز باشد رسانه های گروهی از بیرون از مرزها آن را به اطلاع مردم یمن برسانند ، چرا که راهمپیمایی میلیونی مردم صنعا در محکوم کردن حملات عربستان سعودی خود گواه آگاهی و بیداری مردم یمن و آشنایی آنان با واقعیت سیاست های مخرب منطقه ای و بین المللی آل سعود است.

مردم یمن به خوبی آگاهند که دولت مستبد عربستان به دنبال شکست در یمن با وجود بمباران های وسیع منازل مسکونی مردم بیدفاع آن کشور ، همچنان از آزادی خواهان یمنی وحشت دارد و برای حاکمان آل سعود این موضوع لاینحل مانده که چرا یمنی ها با وجود فقر و مشکلات گسترده حاضر به پذیرش ذلت قرار گرفتن زیر سایه آل سعود نشده اند تا اندکی از دلارهای نفتی آن کشور بهره مند شوند .

العالم به انعکاس این نقطه نظر مردم یمن پرداخت که حاکمیتی مانند وهابی های سعودی که جمعیت کثیری از مردم خودشان را تحت ظلم وستم نگاه داشته و درکنار هزینه های میلیاردی شاهزادگان بسیاری از ساکنان عربستان در فقر مطلق به سر می برند ، هیچگاه به فکر سایر ملت ها نبوده و تنها به منافع خود و اربابانشان می اندیشند.

مردم یمن و مردم کشورهای تحت ستم در منطقه بر این امر تاکید می کنند که حاکمان ریاض به جای اعزام نیرو به بحرین و بمباران گسترده هوایی مردم بیگناه یمن به فکر بهبود شرایط زندگی بادیه نشینان عربستان و زنان و مردان این کشور باشند که در سالیان طولانی حاکمیت آل سعود و وهابیت ،از بسیاری حقوق اولیه انسانی هم محروم مانده اند.

روشنگری شبکه العالم در باره نقش و تاثیر دخالت عربستان در سوریه  و عراق و گسیل نیروهای نظامی به بحرین، در به آشوب کشیدن منطقه و ردپای دخالت های بی حد و حصر عربستان در فعالیت های تروریستی با حمایت از گروه های وهابی، سلفی و تکفیری مزدور مانند طالبان، القاعده و داعش در واقع بخشی از واقعیت هایی است که این شبکه به افشای آن پرداخته و به طور طبیعی موجب ناخرسندی حاکمان عربستان شده است.

شبکه العالم تاکنون بارها به روش های مختلف مورد هجوم جریان های تکفیری و وهابی قرار گرفته و حملاتی مانند حذف از ماهواره های عرب ست و نایل ست و تحت حمله قرار گرفتن و حتی شهادت و ضرب و شتم خبرنگاران و دفاتر آن در کشورهای مختلف را تجربه کرده است.

کارنامه شبکه العالم طی سالهای گذشته همواره مملو از فعالیت در محکومیت و افشای جریان های مختلف تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنان بوده و به همین دلیل حکومت هایی مانند عربستان سعودی ، مخالفت و مقابله با این شبکه را در دستور کاردائمی خود قرار داده اند.

اقدام هایی نظیر هک سایت های شبکه العالم و یا مقابله با پخش ماهواره ای آن توسط عربستان سعودی و حامیان منطقه ای و بین المللی آن مانع افشاگری در باره حمایت های گسترده ریاض از تروریست ها و ظلم و ستم حاکمان آل سعود به علما، روشنفکران و زنان عربستانی نشده و نخواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها