جعفری: عربستان یک نفر را به عنوان سفیر پیشنهاد کرده است

جعفری: عربستان یک نفر را به عنوان سفیر پیشنهاد کرده است
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 14:01

وزیر خارجه عراق تأکید کرد که عربستان سعودی طی روزهای اخیر فردی را پیشنهاد کرده است تا به عنوان سفیر در عراق فعالیت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم جعفری" دیروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با "وِسنا پوسیچ " همتای کروات خود در بغداد پایتخت عراق تاکید کرد: گشودن سفارت (عربستان) انعکاس دهنده روابط راهبردی بین دو کشور است، و ما بارها در دیدارهای مسؤولان دو کشور در سطوح مختلف بر این مسأله تأکید کرده ایم.

جعفری در پاسخ به سؤالی درباره علت تأخیر در گشایش سفارت عربستان درعراق و ارتباط آن با تغییرات اخیر در هرم قدرت در این کشور، افزود: چند روز قبل در جریان یک مأموریت دیپلماتیک در خارج (از عراق) عربستان فردی را پیشنهاد کرد تا سفیر این کشور در بغداد باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: سیاست ثابت دولت بغداد تعامل با همه کشورهای جهان خصوصاً کشورهای همسایه است.

وزیرخارجه عراق همچنین درخصوص طرح کنگره آمریکا برای مسلح کردن کُردها و سُنی های عراق به عنوان دو طرف مستقل در این کشور، گفت : وزارت خارجه عراق مسایل مرتبط با حاکمیت ، وحدت ملی و نحوه برخورد با فرقه ها و طوایف را بدقت پیگیری می کند و نسبت به هر حرکتی ، واکنش مناسب نشان داده می شود.
جعفری اعلام کرد: به هیچ وجه اجازه تقسیم و یا تجزیه عراق را به هیچ کشوری نخواهیم داد ، زیرا عزت عراق را در وحدت و یکپارچگی این کشورمی دانیم .

وی افزود: عراق ، کشوری متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند و هر حرکتی برای تجزیه این کشور ، سیاستی اشتباه و محکوم به شکست است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها