صهیونیست ها کجا به دنبال اسیران خود می گردند

صهیونیست ها کجا به دنبال اسیران خود می گردند
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 08:05

العالم - رژیم صهیونیستی از زمان اسارت نظامیان خود در جریان جنگ غزه در تابستان گذشته، همچنان در نگرانی نسبت به سرنوشت آنها به سر می برد و لحظه ای از تلاش برای پیدا کردن آنها دست نکشیده است، اما این تلاش های آن هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به سرنوشت نظامیان اسیر خود به وضوح در اظهارات مقامات و رسانه های این رژیم دیده می شود و حتی هر از چند گاهی خانواده های این نظامیان اسیر نیز در رسانه ها بر لزوم مشخص شدن سرنوشت فرزندان خود تاکید می کنند و گفته می شود سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز تلاش های گسترده ای برای پیدا کردن نظامیان اسیر صهیونیستی آغاز کرده اند.

تجربه نشان داده است که رژیم صهیونیستی تا زمانی که تمامی گزینه های پیش رویش به بن بست نخورند، در پای میز مذاکرات دیپلماتیک حاضر نمی شود و این بار نیز این رژیم سعی می کند بدون تقبل هر گونه بهای سیاسی نظامیان خود را پیدا کند و یا حد اقل اطلاعاتی درباره آنها کسب کند.

بهترین دلیل بر این مدعا اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت "مهاوش قاضی" از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به هنگام اسارت گلعاد شالیت نظامی این رژیم در سال 2006 است. تل آویو در آن زمان هر چند که توانست این فرمانده قسامی را بازداشت کند، اما نتوانست هیچ اطلاعاتی درباره نظامی اسیر خود کسب کند و به نظر می رسد که سناریوی مذکور این بار نیز تکرار خواهد شد.

این گزارش به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین حاکیست ، اوضاع میدانی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی سعی در استفاده از ترفندهای خود برای پیدا کردن نظامیان اسیر خود بدون نشستن در پای میز مذاکره برای مبادله اسرا با مقاومت فلسطین و در راس آن جنبش حماس را دارد و در همین راستاع هواپیماهای جاسوسی این رژیم تقریبا به صورت مداوم در آسمان نوار غزه و به ویژه استان های جنوبی آن در پرواز هستند و شاید تمرکز آنها بر استان های جنوبی غزه نشانگر تلاش آنها برای پایان دادن به ابهامات موجود درباره سرنوشت "هدار گولدن" است و البته نمی توان موفقیت های مقاومت در ناکام گذاشتن این تلاش های رژیم صهیونیستی برای وارد کردن نظامیان خود به غزه؛ به ویژه از طریق مرزهای شرقی را هم نادیده گرفت.

یک مسئول امنیتی در گفتگو با روزنامه الرساله خاطر نشان کرد که احتمال توسل رژیم صهیونیستی به هر گونه عملیات اطلاعاتی مستقیم طی مرحله کنونی و آتی وجود دارد و اطلاعات سرویس های امنیتی نیز این مساله را تایید می کند.

وی در عین حال تاکید کرد که آنچه باعث اطمینان خاطر فلسطینی ها می شود این است که نیروهای مقاومت تمامی محورهای نوار غزه را زیر نظر و کنترل دارند و اخیرا دو مورد تلاش نظامیان صهیونیستی برای نفوذ به شرق رفح را رصد کرده و با آن مقابله کردند. علاوه بر این، مقاومت امکانات و تجهیزات خود در این زمینه را نیز ارتقاء داده است.

دکتر عدنان ابو عامر کارشناس مسائل صهیونیستی نیز با تایید این مساله خاطر نشان می کند که عملکرد مقاومت در جریان مبادله وفاداری به آزادگان نشانگر توان امنیتی بالای آن بود که قدرت تداوم اسارت نظامیان صهیونیستی بدون موفقیت رژیم صهیونیستی و مزدوران آن در کسب هر گونه اطلاعاتی از این نظامیان اسیر را می دهد و همین قدرت مقاومت باعث شده است که تلاش های مراجع صهیونیستی برای پیدا کردن نظامیان اسیر این رژیم و یا کسب هر گونه اطلاع از آنها ناکام بماند.

مسئول امنیتی فلسطینی همچنین تاکید کرد که سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی فعالیت های اطلاعاتی خود در غزه را افزایش داده اند و سعی دارند اطلاعاتی هر چند اندک درباره این نظامیان اسیر و محل نگهدای یا سرنوشت آنها به دست آورند.

بی شک، رژیم صهیونیستی بیش از هر طرف دیگری از قدرت امنیتی مقاومت مطلع است؛ چرا که در جریان جنگ اخیر علیه غزه مستقیما و به شدت تحت تاثیر قدرت اطلاعاتی و نظامی مقاومت قرار گرفته است.

ابو عامر در بخش دیگری از گفتگوی خود با روزنامه الرساله تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سعی در نصب "دام های امنیتی" برای مقاومت را دارد و برای این منظور، اخبار متعددی درباره نظامیان اسیر خود منتشر می کند تا مقاومت مجبور به واکنش در قبال این اخبار و اطلاعات منتشر شده شود و سرویس های امنیتی این رژیم بتوانند از طریق این واکنش های مقاومت، اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی به دست آورند.

مسائل ذکر شده به خوبی اهمیت تداوم سکوت منابع رسانه ای و سیاسی فلسطینی و عدم ورود آنها به جنگ رسانه ای رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. در واقع، مقاومت فلسطین با اتخاذ این رویکرد سعی در تاکید بر این مساله را دارد که جز در قبال دریافت امتیازات مورد نظر خود حاضر به ارائه هیچ اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی نیست. عدنان ابو عامر در همین راستا نسبت به هر گونه اظهارنظر سیاسی یا رسانه ای درباره مساله نظامیان اسیر صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که این مساله می تواند به منافع عالی ملی ضربه بزند.

تجربه مبادله اسرای "وفاداری به آزادگان" نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با وجود تمامی تلاش های امنیتی خود، در نهایت تسلیم مقاومت و شروط آن بر سر میز مذاکرات خواهد شد؛ چرا که مقاومت نسبت به اندوخته خود و توانایی اش برای تداوم اسارت نظامیان صهیونیستی تا زمان اجرای توافقاتی که در قالب مبادله اسرای جدید صورت خواهد گرفت، مطمئن است.

گفتنی است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان جنگ اخیر غزه در تابستان گذشته موفق به اسارت یک افسر صهیونیستی به نام "هدار گولدن" و یک نظامی دیگر به نام "شائول آرون" شد و رژیم صهیونیستی با وجود تلاش های فراوان هنوز نتوانسته است هیچ اطلاعی از سرنوشت و یا محل اختفای آنها به دست آورد. این در حالی است که خانواده های نظامیان اسیر مذکور دولت و ارتش صهیونیستی را برای آزادی هر چه سریعتر فرزندان شان تحت فشار گذاشته اند و در این شرایط، مقامات صهیونیستی راهی جز تسلیم در برابر مقاومت و شروط آن برای مبادله اسرا ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها