وزیر کشور عراق: بسیج مردمی تجربه موفقی است

وزیر کشور عراق: بسیج مردمی تجربه موفقی است
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 10:41

وزیر کشور عراق نیروهای داوطلب مردمی را در زمنیه کمک به آزادی مناطق اشغال شده تجربه ای منحصر به فرد و موفقیت آمیز توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد سالم الغبان در مصاحبه با شبکه السومریه عراق، گفت: نیروهای داوطلب مردمی، نیروهای اساسی و مهمی هستند که مناطق اشغال شده از سوی گروه تروریستی داعش را با حمایت و پشتیبانی پلیس فدرال و برخی واحدهای ارتش و سازمان مبارزه با تروریسم و افراد عشایر آزاد می کنند.

الغبان با اشاره به برنامه آموزش نیروهای پلیس برای برقراری امنیت و حفظ نظم عمومی، افزود: وزارت کشور عراق با ایتالیا برای آموزش پلیس به منظور بازگرداندن امنیت به مناطق آزاد شده توافقاتی دارد.

وی اظهار داشت: بعد از حوادث موصل، نیروهای پلیس فدرال در کنار نیروهای داوطلب مردمی وارد نبرد و درگیری ها شدند و به پیروزی هایی دست یافتند و پلیس فدرال با همکاری برخی نیروهای سازمان های دیگر و داوطلبان مردمی، تکریت را آزاد کرد.

وزیر کشور عراق تصریح کرد، شهر الرمادی به علت اشتباهات فراوان نظامی سقوط کرد و این اشتباهات به فرماندهی، کنترل و همچنین آموزش مربوط می شود.

الغبان تاکید کرد که دولت عراق مصمم است همه مناطق استان الانبار را از دست داعش آزاد کند.

وی با بیان این که وزارت کشور قادر و آماده است پرونده امنیتی را در بغداد در اختیار بگیرد، افزود: ما طرح های راهبردی برای حفظ امنیت داخلی و ارایه خدمات امنیتی داریم.

وزیر کشور عراق در پایان به وضعیت امنیت پایتخت اشاره کرد و گفت: بغداد امن است و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها