مصر؛ یک سال پس از ریاست سیسی +ویدئو

جمعه 22 خرداد 1394 - 10:51

العالم ـ با گذشت یک سال از ریاست عبدالفتاح سیسی بر مصر، موافقان و مخالفان وی دیدگاه‌های مختلفی درباره موفقیت یا ناکامی وی مطرح می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواداران عبدالفتاح سیسی بر این باورند که وی در رونق چرخه اقتصاد موفقیت آمیز عمل کرده و در این خصوص به طرح جدید کانال سوئز و برپایی کنگره جهانی اقتصاد استناد می کنند.

در عین حال سیسی همچنان با بحرانهای بسیاری مواجه است که بالارفتن میزان بیکاری و تورم و ادامه حملات تروریست های مسلح به ویژه در شمال سینا از مهمترین آنهاست.

مخالفان عبدالفتاح سیسی تاکید می کنند که صحنه سیاسی، تک صدایی شده و چهره ای واحد پیدا کرده که هوادار رئیس جمهور است. از نظر آنان حیات سیاسی مصر دچار رکود شد و هنوز تعهدات نقشه راه، از جمله برگزاری انتخابات مجلس قانون گذاری اجرایی نشده است.

از سوی دیگر بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل، با توجه به صدور احکام اعدام و حبس ابد علیه فعالان انقلاب و رهبران اخوان المسلمین، مساله آزادی ها در مصر همچنان بدون تغییر مثبتی باقی مانده است.

در عرصه سیاست خارجی نیز سیسی بر بازیابی جایگاه مصر در آفریقا و تحکیم روابط با روسیه به عنوان هم پیمان نظامی جدید علاوه بر کسب حمایت مالی گسترده از کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید دارد که همین امر نوعی اختلاف نظر درباره فایده اتخاذ چنین سیاستی ایجاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها