ارتش سوریه، الوطواطیه را آزاد کرد+فیلم

جمعه 22 خرداد 1394 - 19:07

العالم - ارتش سوریه، پس از درگیری شدید با عناصر مسلح تروریست در جنوب و جنوب غربی شهر الحسکه، منطقه الوطواطیه را آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه ارتش در مسیر پیشروی به سمت پل "جسرالابیض" ، پست های مراقبت ایجاد کرد و عناصر مسلح داعش را در چندین روستا در جنوب الحسکه هدف قرار داد.

نیروهای سوریه همچنین ساختمان موسسه "الاحداث" و نیروگاه برق اصلی و آرامگاه شهدا و روستای العالیه را آزاد کردند و سپس جبهه ای تازه در سمت جنوب غربی بر پا کردند و توانستند در عملیاتی بی نظیر، به سمت جسر الابیض پیشروی کنند و در این منطقه، موقعیت هایی را تصرف کنند و به این ترتیب، منطقه جسر و آموزشگاه رانندگیِ این منطقه، کاملا در تیررس آن ها قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، نیروهای سوری سپس روستای الوطواطیه را که به اشغال عناصر داعش در آمده بود، آزاد کردند. عناصر داعش، تنها چند ساعت توانستند این روستا را اشغال کنند، زیرا توپخانه ارتش سوریه و نیروهای زمینی، آن ها را تار و مار کردند.

یک منبع نظامی به شبکه العالم گفت: در زمان حاضر نیروهای ارتش سوریه، درحال پیشروی به سمت جسر الابیض هستند. تروریست ها برای عبور از این منطقه باید از روی جنازه ما رد شوند، ما با مردم سوریه عهد می بندیم که تمام اراضی میهن را آزاد کنیم.

به گفته خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه، از انواع سلاح هایی که در اختیار دارد، اعم از سلاح های سنگین و سبک استفاده کرد و نیروی هوایی را نیز با خود همراه کرد.

نیروی هوایی سوریه، در خط اول رویارویی میان ارتش سوریه و عناصر مسلح تروریست در آموزشگاه رانندگی منطقه جسر، حملات سهمگینی به تروریست ها کرد و خطوط پشتیبانی آن ها را نیز هدف قرار داد .

پادگان های تروریست ها درروستاهای السرب، مخروم، سودا و عبد در جنوب غربی منطقه جسر هم توسط نیروی هوایی سوریه بمباران و خسارت های سنگینی به مقر اصلی آن ها در شهر الشدادی وارد شد.

بمباران ساختمان اداره کشتزارهای الجبسه و نیروگاه آبی 47 و همچنین روستای العطاله از دیگر فعالیت های نیروی هوایی ارتش سوریه در این منطقه بود.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما همچنان با روحیۀ بالا به مبارزه ادامه می دهیم و وجب به وجبِ میهن عزیزمان را آزاد خواهیم کرد.

یکی دیگر از سربازان ارتش سوریه گفت: تا وقتی جان در بدن داریم، اجازه نخواهیم داد تروریسم جایی برای ماندن داشته باشد.

در این میان، ارتش سوریه در تلاش است که در اطراف شهر الحسکه، ضدهوایی مستقر کند و با اتخاذ تدابیر تاکتیکی مختلفِ میدانی، جلوی هرگونه حملۀ احتمالی داعش را بگیرد.

12-07:37
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها