تروریسم "خوب و بد" از نظر غرب !

تروریسم
شنبه 6 تير 1394 - 12:23

مواضع متناقض غرب درباره تروریسم، بیانگر آن است که کشورهای غربی همیشه با نگاه به منافع خود درباره تروریسم تصمیم گیری می کنند، به همین دلیل گاهی آن را خوب و گاهی هم بد می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" لبنان روز شنبه در مطلبی نوشت:
داعش در یک روز، نمازگزاران مسجدی در کویت و گردشگران هتلی در تونس را هدف قرار داد.
تروریسم با مطرح کردن شعارهای اسلامی هر روز در حال گسترش فعالیتهای جنایتکارانه خود است. از دورترین نقطه شرق در یمن تا مرکز عراق و مناطق مختلف سوریه و لبنان؛ در این میان نباید از اقدامات تروریسم در لیبی، مصر، تونس و سومالی هم غافل شد.
اکنون، کویت نیز به فهرست قربانیان تروریسم افزوده شد.
تروریسم داعش تفاوتی بین مشرق و مغرب و اهل سنت و شیعیان قائل نیست. به صورتیکه حتی شمار بیشتری از اهل سنت و مسیحیان و اقلیتها و پیروان مذاهب مختلف اسلامی را به قتل می رساند.
ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش چند روز قبل وعده داده بود که در ماه رمضان حملات این گروه تروریستی چندین کشور عربی را هدف قرار خواهد داد.
با وجود جنایتهای این گروه تروریستی، بعضی نظام‌های کینه‌توز عربی همچنان با داعش ائتلاف می کنند و یا فعالیتهای آن را ضد نظام‌های عربی دیگر تسهیل می بخشند و سعی می کنند که اقدامات این گروه تروریستی را توجیه و از آن ضد دشمنان خود استفاده کنند. این همان وضعیتی است که امروزه در سوریه، یمن و عراق با آن مواجه هستیم.
بعضی از این نظام‌ها (حامیان تروریسم) مواضع و سیاستهای خود را توجیه می کنند و رسانه‌های آنان نیز در حال توجیه تروریستها و اهداف آنان هستند. حمایت مالی نیز با تزریق میلیونها دلار از طریق کمکهای مشکوک از سوی شخصیتهای دینی و سران افراطی همچنان ادامه دارد، شخصیتهایی که مدعی حمایت از اسلام و مسلمانان هستند.
شبکه‌های تلویزیونی وابسته به این نظام‌ها هم در حال پخش برنامه‌های تفرقه افکنانه در کشورهای مختلف عربی و اسلامی هستند.
در این بین رسوایی ترکیه نیز روز به روز بیشتر می شود. این کشور، حامی و تشویق کننده و تسهیل کننده و مشتری نفتهای غارت شده است. ترکیه مرزهای خود را برای داعشی‌ها علیه عراق و سوریه می‌گشاید. همانطور که دو روز قبل در شهر "عین العرب" دیدیم عناصر داعش از مناطق مرزی ترکیه عبور کرده و وارد آن شدند.
اما موضع رسمی غرب این است که در وضعیت جنگی با تروریسم قرار دارد. این درحالی است که طبق عادت مواضع غرب کاملا متناقض است. غرب از یک سو اعلام می کند که ضد تروریسم در عراق ائتلاف کرده است، ولی از سوی دیگر به همان تروریسم در سوریه کمک می کند.
ائتلاف در عراق با ائتلاف درسوریه متفاوت است. در یمن نیز شاخه القاعده اکنون تروریست نیست، زیرا در حال جنگ با انصارالله و ارتش یمن است.
تروریسم داعش و خواهرانش تا هنگامی که با منافع برخی گره خورده باشد، مقبول است. مانند آنچه که در برهه اخیر چندین بار روی داده و هدف از آن تضعیف نظامها در عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورها بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها