چگونگی مقابله مردم یمن با قطع برق

شنبه 13 تير 1394 - 22:47

صنعاء (العالم) – مردم یمن از قطع برق ناشی از حمله سعودی ها به ایستگاههای تولید برق که باعث نابودی بخش عمده سیستم برق رسانی شده، رنج می برند.

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، به دلیل ادامه حمله به ایستگاههای تولید برق توسط جنگنده های متجاوز سعودی که باعث شده سیستم برق رسانی یمن تقریبا به طور کامل از بین برود، تاریکی مطلق بر صنعا و سایر استان هاو شهرهای یمنی حکمفرما شده است.

این موضوع بر وضعیت انسانی در بیمارستان ها تاثیر منفی گذاشته و موجب وارد آمدن خسارت های اقتصادی سنگینی به مراکز تجاری شده است.

یک مسوول داروخانه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: قطع برق باعث شده بسیاری از داروها که باید در یخچال نگهداری شوند فاسد شوند و داروخانه ها و مغازه ها بسیار متضرر شده اند.

از سه ماه قبل تاکنون، فروشندگان یمنی هنگام شب زیر نور وسایل جایگزین به خرید و فروش می پردازند و برخی از آنها نیز به دلیل نبود برق دست از کار کشیده اند.

یکی از شهروندان یمنی در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: قطع برق باعث مشکلات زیادی برای مردم یمن، بیمارستان ها، شرکت ها و مغازه ها شده و خسارت های زیادی برایشان در پی داشته است.

البته شرایط دشواری که تجاوز سعودی ها برای مردم یمن به وجود آورده باعث شده که آنها از جایگزین های مناسب مانند صفحات خورشیدی استفاده کنند و علی رغم قیمت بالای آن، اغلب مردم ترجیج می دهند از مولدهایی که با سوخت کار می کنند استفاده نکنند زیرا سوخت تقریبا در یمن نایاب شده است.

شهروند دیگری هم در این زمینه گفت: با توجه به نبود نفت و گازوئیل، استقبال مردم یمن از نیروی خورشیدی چشمگیر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها