نام شرکت‌کنندگان در کنفرانس دوحه لو رفت

نام شرکت‌کنندگان در کنفرانس دوحه لو رفت
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 13:54

نمایندۀ ائتلاف دولت قانون، نام سیاستمداران عراقی را که در کنفرانس توطئه گرانۀ دوحه شرکت کرده بودند فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "موفق الربیعی" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نام افرادی که در کنفرانسِ توطئه گرانۀ دوحه شرکت کردند، از این قرار است:
زیدان الجابری، محی عارف الکبیسی، احمد الدباش، لیث شوکت نمیق، سامی عبدالرزاق الجبوری، حمودی حسون العبادی، خمیس الخنجر، رافع الرافعی، سداد حامد السامرائی، عبدالحکیم السعدی و عاصم الجلبی.

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، الربیعی تاکید کرد که علاوه بر این افراد، نمایندگانِ سازمان های اطلاعاتی کشورهای عربی، به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شرکت داشتند و این مساله، ثابت می کند که این کنفرانس، پیش از آن که کنفرانسی سیاسی باشد، کنفرانسی امنیتی بود.

وی افزود: در این کنفرانس، هیچ یک از سفیران عرب یا خارجی شرکت نداشتند، زیرا جنبۀ طایفه ای و خیانتکارانۀ آن ضد ملت عراق، کاملا مشخص بود.

الربیعی سپس از وزارت خارجه عراق خواست علت حمایت رسمیِ دولت قطر از این کنفرانس و دعوت رسمی از اشخاص برای شرکت در آن را جویا شود، به ویژه به این سبب که این کشور بارها ادعا کرده است که از عراقِ نوین حمایت و با عراق در مبارزه با داعش همراهی می کند.

وزارت امورخارجه عراق، روز یک شنبه فاش کرده بود که افرادی تحت پیگرد قوۀ قضائیه عراق، در کنفرانس دوحه شرکت دارند و تاکید کرده بود که در انتظار توضیح قطر در خصوص برگزاری این کنفرانس است، زیرا برگزاری آن، سابقه ای منفی در پرونده قطر و دخالتی آشکار در امور داخلی عراق به شمار می رود.

یک منبع نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، روز پنج شنبه 12 شهریور فاش کرد که کنفرانس دوحه، بدون هماهنگی با عراق برگزار می شود و العبادی با آن مخالف است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها