روزنامه کویتی:

انتقاد وهابی‌ها از فیلم محمد (ص) سیاسی است

انتقاد وهابی‌ها از فیلم محمد (ص) سیاسی است
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 19:09

العالم - یک روزنامه کویتی با انتقاد از سر وصدای ساختگی برای مقابله با فیلم محمد (ص) از سوی علمای وهابی بدون آنکه آنها حتی این فیلم را دیده باشند، اعتراض مفتیان وهابی را سیاسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوقت می نویسد: با وجود اینکه مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد (ص) در تولید آن احتیاط های لازم را کرده تا از هرگونه اختلاف بین مسلمانان جلوگیری کند، اما برخی علمای الازهر و وهابیون سعودی، پس از اعلام نمایش این فیلم در ایران، به هیاهوی تبلیغاتی پرداختند تا جایی که «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان گفت که نمایش این فیلم شرعا جایز نیست.

در همین راستا «عباس شومان» از علمای الازهر نیز مخالفت خود را با تصویر کشیدن پیامبران در فیلم های سینمایی اعلام و ادعا کرده که نمایش فیلم محمد(ص) مخالف آموزه های اهل سنت است.

در این حال، سایت "الإسلام الیوم" (islamtoday) مواضع بسیاری از شخصیت های مصری را منتشر نموده که خواستار تجدید نظر الازهر و دارالافتای عربستان در مورد این فیلم ایرانی هستند.

«یاسر عبدالعزیز» روزنامه نگار مصری در مقاله ای با عنوان "مانع پخش فیلم محمد(ص) نشوید"، نوشت: باید در مخالفت الازهر در مصر و یا کمیته دائمی صدور فتوا در عربستان با نمایش فیلم ایرانی محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی، تجدید نظر شود.

«ابراهیم عبدالمجید» رمان نویس مصری نیز در بیانیه ای در مورد اشتیاق جوامع اسلامی برای تماشای این فیلم نوشت: الازهر و کسانی که مخالف فیلم محمد (ص) هستند بعدا غافلگیر خواهند شد زیرا مردم در اینترنت و یوتیوب آن را تماشا خواهند کرد و این فیلم بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص خواهد داد.

دکتر «جابر عصفور»، وزیر سابق فرهنگ مصر نیز با انتقاد شدید از الازهر و عربستان سعودی به دلیل مخالفت با این فیلم موضع آنها را ارتجاعی و رادیکال دانست.

جالب اینجاست که تنها علمای وهابی عربستان و الازهر مصر با این فیلم مخالفت کرده اند؛ متاسفانه جایگاه الازهر که این فیلم را تحریم کرده است به دلیل تبعیت از دارالافتای عربستان مورد شک و تردید بسیاری از مردم قرار دارد؛ به همین دلیل احتمال اینکه فراخوانهای تحریم این فیلم مورد تایید زیادی قرار گیرد وجود ندارد بلکه این درخواستها اشتیاق ملت های اسلامی را برای مشاهده این فیلم افزایش می دهد.

به گفته برخی منابع، هم اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی خواهان اکران این فیلم در سینماهای خود شده اند.

الوقت با طرح سوالاتی از مخالفان این فیلم خواست دلیل مخالفت خود را بیان کنند: اول اینکه، چرا کشورهای ثروتمندی مثل عربستان تاکنون فیلمی درباره پیامبر اسلام طبق روایتهای مود تایید خود در مقابل حملاتی که از سوی صهیونیست ها به رسول خدا می شود نساخته اند؟

دوم اینکه، این فیلم نشان دهنده ساختگی بودن ادعاهای غربی ها در مورد خشونت در اسلام است پس چرا باید برخی با آن مخالفت کنند؟

و سوم اینکه، چرا با وجود استقبال جهانی گسترده از فیلم محمد (ص) بخصوص در میان ملتهای اسلامی برخی شخصیتها با اکران آن مخالفت می کنند؟

نباید فراموش کنیم که چگونه گروه های تکفیری از "مصطفی عقاد" کارگردان فیلم معروف "محمد رسول الله(ص)" انتقام گرفتند و در سال 2005 با منفجر کردن هتلی که وی در آن اقامت داشت، وی را به قتل رساندند؛ در حالیکه پس از اکران این فیلم در حدود 20 هزار نفر به اسلام گرویدند.

الوقت در پایان می افزاید: صدها میلیون نفر مسلمان و غیر مسلمان این فیلم را در سینماها و ماهواره ها مشاهده خواهند کرد و پس از آن بدون تردید خواهیم دید که چگونه پیروان دین محمد (ص) از ایران خواهند خواست فیلم های بیشتری درباره پیامبر اسلام بسازد و به جای اسلام هراسی، حقیقت ناب ایشان را به جهانیان عرضه نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها