دوقلوهای جنایتکاراسپایکر زیر چتر حمایت فنلاند؟

دوقلوهای جنایتکاراسپایکر زیر چتر حمایت فنلاند؟
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 18:14

العالم - پس از اظهارات متفاوت درباره دو تن از مجرمان اسپایکر، فنلاند اعلام کرد که این افراد را به مقام های عراقی تحویل نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم پس از آن که چند روز قبل دو تن از مجرمان جنایت پایگاه اسپایکرعراق در فنلاند بازداشت شدند بغداد بارها از مقام های هلسینکی خواست که این مجرمان را به دستگاه قضایی عراق تحویل دهد.

وزارت خارجه عراق ضمن ابراز خوشبینی نسبت به همکاری فنلاند، خاطرنشان کرد که این کار نیاز به زمان دارد تا فنلاندی ها تحقیقات اولیه خود را درباره افراد بازداشت شده تکمیل کنند و مطمئن شوند که به شبکه های تروریستی موجود در آن کشور ارتباط ندارند.

اما مقام های فنلاند به بهانه اینکه توافق امنیتی میان بغداد و هلسینکی وجود ندارد، به درخواست عراق برای تحول دادن دو جنایتکار اسپایکر جواب منفی دادند.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی دستگاه قضایی عراق تاکید کرد که پرونده بازگرداندن دو مجرم پناهنده شده به فنلاند از سوی دادگاه تحقیقات مرکزی بغداد تکمیل شده و دادگاه عراق نیز قبل از خروج آنها از عراق، دستور بازداشت را با ذکر کامل اسامی آنان صادر کرده بود.

مقتدا صدر نیز از دستگاه قضایی عراق خواست برای برگرداندن این دو جنایتکار تلاش نماید.

پلیس فنلاند جمعه هفته گذشته از دستگیری برادران دوقلوی عراقی خبر داد و تأکید کرد که اینها احتمالا در فیلم جنایت اسپایکر بدون نقاب حضور دارند.

داعش در ژوئن 2014 با حمله به پایگاه اسپایکر در شمال شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین، هزار و 700 دانشجوی بی دفاع دانشکده نیروی هوایی را قتل عام کرد.

پلیس فنلاند اعلام کرد که این دو برادر عراقی سپتامبر گذاشته وارد این کشور شده بودند و در شهر فورسا (جنوب غرب) بازداشت شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها