گزارش العالم از پاکسازی مناطقی در حومه لاذقیه +ویدیو

پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 23:11

ریف لاذقیه، (العالم)- ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست‌ها و به هلاکت رساندن شماری از آنها، کوه النوبه در شمال لاذقیه و ارتفاعات الراقی و السید را باز پس گرفتند.

به گزارش خبرنگار العالم، پیشروی اخیر ارتش سوریه پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش و مقاومت، کوه و روستای عطیره، کوه الکوز و کوه و روستای الکبیر را کاملا از وجود عناصر مسلح پاکسازی کردند.
یکی از فرماندهان میدانی عملیات در این باره به خبرنگار العالم گفت: عملیات اخیر، از سرعت و تاکتیک عالی در زمینه اجرا و نفوذ به عمق جغرافیای این منطقه پیچیده و دشوار برخوردار بود. از این رو، ارتش سوریه از تاکتیک های مشابه وضعیت طبیعت منطقه جغرافیایی نزدیک به مرز موقت سوریه و ترکیه بهره گرفت.
محورهای درگیری ها در شمال لاذقیه شاهد تحول بی سابقه ای بود. به طوری که نیروهای ارتش گروههای مسلح را از ارتفاعات یعقوبو و الاوطی به عقب رانده و در محور کوه الحرامیه به پیشروی پرداختند. این امر باعث تنگ تر شدن عرصه بر عناصر مسلح و قطع راههای ارسال کمک به این گروهک ها شده است.
یک نیروی ارتش سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: هر اندازه که ما به طوری مناطق تحت اشغال گروههای مسلح پیشروی می کنیم آنها از تیررس ما فرار می کنند. از این رو، ما به پیشروی مان ادامه داده و آنها را تا مرز ترکیه تعقیب می کنیم و از آنها انتقام می گیریم.
عملیات نظامی در شمال لاذقیه، چارچوب درگیری های جدیدی را ترسیم می کند که کفه آن کاملا به نفع ارتش سوریه و همپیمانانش سنگینی می کند.
FF-12-20:55
 

پربیننده ترین خبرها