سپر انسانی تروریستها در رمادی

سپر انسانی تروریستها در رمادی
سه شنبه 8 دی 1394 - 20:06

پیش از آزادسازی رمادی به دست نیروهای عراقی، تروریستهای داعش هنگام فرار، از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهدان عینی گفتند تروریستهای داعش در رمادی که تعداد آنها طبق برآورد منابع اطلاعاتی 440 نفر گزارش شده است، وقتی که فهمیدند شکستشان در مقابل نیروهای امنیتی حتمی است هنگام فرار به سمت مناطق شرقی، از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کردند. این در حالی است که نیروهای امنیتی با در نظر گرفتن احتمال وجود بقایای تروریستها در مناطق اطراف شهر، همچنان به عملیات پاکسازی ادامه می دهند.

به دنبال آزادسازی رمادی (مرکز استان الانبار) از دست داعش، سربازان عراقی دیروز (دوشنبه) پس از ماهها جنگ و درگیری شدید با تروریستهای داعش، پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای مجتمع دولتی این شهر به اهتزاز درآوردند.
نیروهای مشترک عراقی از کسب موفقیتهای میدانی بزرگ در جنگ با داعش در رمادی شامل آزادسازی مناطق ناظم الثرثار، پل البوعیثه، میدان الفتنه و پل فلسطین و بسیاری مناطق دیگر خبر داد.
همزمان نیروهای عراقی با جمع آوری و خنثی سازی صدها مین که تروریستهای داعش در مناطق مختلف شهر کار گذاشته بودند وعده دادند که پیروزیهای بیشتری در راه است.
ناظران معتقدند که شکست داعش در رمادی، زمینه ساز شکستهای بیشتری برای این گروه است؛ به ویژه اینکه مسؤولان عراقی اعلام کرده اند که بیش از نیمی از اراضی اشغال شده عراق بازپس گرفته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها