سازمان ملل:

عربستان به طور سازمان یافته مردم یمن را می کشد

عربستان به طور سازمان یافته مردم یمن را می کشد
پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 12:12

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی، شهروندان غیرنظامی یمن را در حملات هوایی و بمبارانهای خود به طور سازمان یافته هدف قرار داده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این گزارش تاکید شده است که ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان سعودی شهروندان غیرنظامی را در حملات هوایی به طور "گسترده و سازمان یافته" هدف قرار داده است.

تاکتیک گرسنه نگه داشتن مردم یمن از سوی ائتلاف سعودی

بنابر گزارش کارشناسان کمیته سازمان ملل، شهروندان غیرنظامی یمنی به عنوان تاکتیک جنگی در طول 9 ماه گذشته گرسنه نگه داشته شده اند.

این کمیته خواستار تحقیقات درباره موارد نقض حقوق بشر در یمن شده است.

کشتار 5هزار و 800 شهروند یمنی در حملات عربستان

سازمان ملل تصریح کرده است که حدود پنج هزار و 800 یمنی از شروع حملات به یمن در ماه مارس گذشته جان خود را از دست داده اند و افزون بر 80 درصد مردم یمن به غذا، آب و دیگر کمک های اولیه نیاز ضروری دارند.

کارشناسان سازمان ملل، 119 سورتی پرواز ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن را مستند کرده اند که در آن قوانین بین المللی نقض شده و اهداف غیرنظامی هدف قرار گرفته است.

این درحالی است که شهروندانی و غیر نظامیانی نیز که از حملات هوایی فرار می کنند و جان سالم به در می برند، تحت تعقیب بالگردهای سعودی و هدف تیراندازی قرار می گیرند.

پربیننده ترین خبرها