وزارت خارجه سوریه:

هدف انفجار زينبيه جلوگیری از مذاكرات ژنو است

هدف انفجار زينبيه جلوگیری از مذاكرات ژنو است
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 12:07

وزارت امور خارجه سوریه هدف از حملات تروریستی دیروز به منطقه زینبیه شهر دمشق را تلاش گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه و عربستان و قطر برای متوقف کردن مذاکرات صلح در ژنو دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت آورده است: انفجارهای تروریستی در منطقه زینبیه در چارچوب تلاش گروه های تروریستی مورد حمایت دولت های خارجی نظیر ترکیه، قطر و عربستان به منظور متوقف کردن تلاش های جاری برای آغاز مذاکرات سوری- سوری صورت گرفت.
مذاکرات صلح با میانجیگری سازمان ملل روز جمعه 9 بهمن ماه ( ۲۹ ژانویه) در ژنو و با گفتگو میان نمایندگان بشار اسد و استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل آغاز شده است. گفته می شود که هیئت نمایندگان گروه‌های مخالف دولت سوریه که از حمایت عربستان سعودی برخوردارند، شامل ۱۷ مذاکره کننده و ۲۵ مشاور هستند.
وزارت خارجه سوریه افزود: این انفجارها همچنین به هدف ترور شهروندان بی گناه و بالابردن روحیه گروههای مسلح تروریست صورت گرفت که هر روز شکست های پی درپی را متحمل می شوند.
این وزارتخانه تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که عاملان این جنایت در بیانیه خود اعلام کردند که این انفجارها با هدف حمایت از تیم معارضان مورد حمایت ریاض برای مذاکره با دولت سوریه در ژنو زیر نظر استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه صورت گرفته است.
در این دو نامه آمده است: دولت سوریه بار دیگر بر لزوم اقدام شورای امنیت برای اتخاذ اقدامات بازدارنده علیه کشورهای حامی تروریسم در راستای اجرای مصوبات این شورا تاکید می کند. دولت سوریه همچنین بر ضرورت دوری گزیدن از سیاسی کردن و برخورد دوگانه با تلاشهای مبارزه با تروریسم و احترام به قوانین بین المللی و کمک به تلاش های دولت سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید می کند.
در حمله تروریستی روز یکشنبه 11 بهمن ماه، پس از دو انفجار صورت گرفته در زینبیه، تروریست ها در سومین حمله انتحاری خود یک اتوبوس را منفجر کردند که تعدادی از نیروهای کمیته های مردمی و اهالی نبل والزهرا از توابع استان حلب نیز در آن بودند.
 

پربیننده ترین خبرها