سازمان بلژیکی: پوتین حاکم بحرین را به حضور نپذیرد

سازمان بلژیکی: پوتین حاکم بحرین را به حضور نپذیرد
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 23:05

سازمان دفاع از حقوق بشر در بلژیک با ارسال نامه ای برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از وی خواست حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین را که قرار است به زودی به مسکو سفر کند به حضور نپذیرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت منامه پست، این سازمان در نامه خود متذکر شد که سفر حاکم بحرین به روسیه با سیاست ضد افراط گرایی و ضد تروریستی مسکو منافات دارد.
این سازمان بلژیکی با اشاره به جرایم و خشونت های حکومت آل خلیفه در حق ملت بحرین، که از فوریه 2011 برای احقاق حقوق خود قیام کرده اند، خاطرنشان کرد که حاکم این کشور هیچ فرقی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که مورد انتقاد روسیه است ندارد؛ چرا که هر دو در سرکوب ملت ، محدود کردن آزادی ها، حمایت از تروریسم و ایجاد هرج و مرج در منطقه به یک اندازه سهیم هستند.
این سازمان در نامه خود به شهادت تعدادی ازشهروندان و بازداشت هزاران جوان که اکنون در زندانهای آل خلیفه اسیر هستند، اخراج کارگران، ادامه سیاست اعطای تابعیت سیاسی برای تغییر بافت جمیعت این کشور، هدر دادن منابع بحرین به خاطر مهاجران خارجی، درخواست از نیروهای عربستانی، مزدوران اردنی ، مراکشی و اماراتی به منظور سرکوب ملت بحرین ، به عنوان نمونه هایی از جرایم حاکم این کشور یاد کرد.

پربیننده ترین خبرها