مصر بازهم گذرگاه رفح را بست

مصر بازهم گذرگاه رفح را بست
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 18:39

العالم - وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: مقام های مصری گذرگاه مرزی رفح را پس از سه روز بازگشایی برای موارد اضطراری و فوق العاده، بار دیگر بستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، مسوولان مصر ما را در جریان این موضوع قرار دادند.
در این بیانیه آمده است: 2 هزار و 439 مسافر طی این مدت نوار غزه را ترک کردند و هزار و 122 مسافر که در مصر و برخی از کشورهای عربی در بلاتکلیفی بسر می بردند، وارد نوار غزه شدند. این در حالی است که مقام های مصری 334 مسافر را به غزه بازگرداندند.
گذرگاه رفح پس از 70 روز بسته بودن، شنبه گذشته به مدت دو روز برای موارد بشردوستانه باز و این مهلت یک روز نیز تمدید شد.
وزارت کشور فلسطین در غزه اواخر سال گذشته میلادی با انتشار گزارشی اعلام کرد: گذرگاه رفح در سال 2015 در مقایسه با سالهای پیش از آن بدترین دوران خود را پشت سر گذاشت زیرا در این سالها گذرگاه رفح با توجه به بسته بودن سایر گذرگاه های غزه توسط رژیم صهیونیستی، مدت زمان بیشتری باز باقی می ماند.
بر اساس این گزارش، گذرگاه رفح در طول سال 2015 فقط 21 روز آنهم با فاصله های زمانی طولانی باز بوده است.
اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ما از هر گونه ابتکار عمل برای پایان دادن به فاجعه ادامه بسته ماندن گذرگاه رفح استقبال می کنیم.
گذرگاه رفح تنها گذرگاه ساکنان نوار غزه به خارج است که در طول بیش از دو سال گذشته همواره بسته باقی ماند و مقام های مصری تنها در برخی موارد معدود آن را باز کردند.

209-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها