انتقاد عالِم بارز عربستانی از ارتجاع عرب

انتقاد عالِم بارز عربستانی از ارتجاع عرب
شنبه 29 اسفند 1394 - 17:48

شیخ حسین الراضی عالِم سرشناس عربستانی تروریست خواندن حزب الله لبنان را لکه ننگی برای برخی کشورهای عربی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ حسین الراضی تاکید کرد: وزرای امور خارجه برخی از کشورهای عربی با تروریست خواندن حزب الله لکه ننگی برای کشورهای خود به جای گذاشتند.
این عالم بارز عربستانی حزب الله را مایه افتخار جهان اسلام اعلام کرد و گفت: حزب الله برای جهان اسلام عزت و سربلندی به ارمغان آورده و رژیم اشغالگر اسرائیل را بارها شکست داده است. 
شیخ الراضی با درخواست از نظام حاکم عربستان برای امتناع از تروریست خواندن حزب الله گفت: عربستان نباید حزب الله را که از اسلام و مسلمانان دفاع می کند، تحت فشار قرار دهد.
شیخ الراضی همچنین بر لزوم بهبود اوضاع مردم عربستان تأکید و اعلام کرد که اوضاع امنیتی، اقتصادی و فرهنگی عربستان رضایت بخش نیست و نظام باید به این اوضاع نابسامان پایان دهد.

در همین حال، تعدادی از مخالفان عربستانیِ مقیم نیوزیلند مقابل کنسولگری عربستان در اوکلند – بزرگترین شهر نیوزیلند در شمال این کشور - برای اعلام اعتراض خود به تروریست پروری نظام آل سعود و پایبند نبودن این نظام به اصول و مبانی حقوق بشر و دمکراسی تظاهرات کردند.
تظاهرات کنندگان تصاویر شیخ نمر باقر النمر و نوجوانان عربستانیِ محکوم به اعدام را در دست داشتند و در شعارهای خود از سازمان های بین المللی خواستند که به وضعیت اسف بار حقوق بشر در عربستان پایان دهند. 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز از تلاش سعودی ها برای پنهان کردن وضعیت نابسامان حقوق بشر در عربستان با صرف هزینه های هنگفت خبر داد و نوشت: نظام سعودی میلیون ها دلار به شرکت تبلیغاتی بزرگ "کورویس" داده است تا مطالبی در توجیه اعدام جمعی 47 نفر از جمله شیخ نمر باقر النمر منتشر کند.

7- 214

پربیننده ترین خبرها