گفتگوی العالم با کوچکترین دخترآزاده فلسطینی+فیلم

چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 - 11:45

رام الله (العالم) ـ مسؤولان رژیم صهیونیستی کوچکترین اسیر فلسطینی را که دختری 12 ساله است، پس از دو ماه و نیم آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار العالم، "دیما الواوی" دختر12 ساله فلسطینی، کوچکترین اسیر و زندانی جهان به شمار می رفت.

بر اساس کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق کودکان، افراد زیر 18 سال کودک محسوب می شوند.

گفتنی است شمار کودکان زندانی پس از انتفاضه قدس از 270 اسیر به بیش از 400 نفر افزایش یافته که در شرایط بسیار سختی قرار دارند و با شکنجه و بدرفتاری مسؤولان زندان روبرو هستند.

"دیما الواوی " دختربچه فلسطینی پس از دو ماه و نیم از بازداشت در زندانهای رژیم اشغالگر و شکنجه توسط زندانبانان، به شهر و خانه خود بازگشت.

کوچکترین اسیر در زندانهای رژیم صهیونیستی پس از محاکمه نظامی به اتهام تلاش برای اجرای عملیات با سلاح سرد و چاقو آزاد شد.

دیما که با استقبال کنندگان و دوستان خود روبرو شد ، با دردهایی در قلب ، تصاویری را در خاطره خود حک کرده که تا زمانی که زنده است آنها به یاد خواهد داشت.

وی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: هفت نفر از من بازجویی کردند و سپس به دادگاه عوفر رفتیم خیلی سرد بود ما با ماشینی تماما آهنی، دلهره آور و خیلی سرد به عوفر رفتیم.

آنها تهویه سرد را نیز روشن کردند و زمانی که به آنجا رسیدم هوا خیلی سرد بود.
"اسماعیل الواوی " پدر دیما آزاده فلسطینی، آروز کرد که همه زندانیان به سرعت آزاد و همه دنیا برای نجات اسرا وارد عمل شوند.

گفتنی است پیش از انتفاضه کنونی قدس در فلسطین، شمار زندانیان کودک در زندانهای صهیونیستی 270 نفر بود اما پس از انتفاضه قدس شمار اسرای کودک به بیش از 400 نفر رسیده است.

این کودکان در دادگاههای نظامی و به اتهام های دروغین محاکمه می شوند.

کودکان فلسطینی؛ ژنرال های بزرگ

"عاید ابوقطیش"مسئول هماهنگی جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: همه کودکان فلسطینی که نیروهای اشغالگر آنها را بازداشت کرده اند، در گفت و گو با وکلای این جنبش از انواع مختلف فشارهای جسمی و روحی به منظور اعتراف گرفتن از آنان خبردادند.
زمانی که کودکان فلسطینی زندانی می شوند، فرماندهان و دادستان نظامی با درجات بالای نظامی صهیونیست ها در دادگاه نظامی عوفر جمع می شوند تا کودکی را که هنوز 14 ساله نشده، محاکمه نظامی کنند.

کوچکترین دختر آزاد فلسطینی

 

کوچکترین دختر آزاده فلسطینی

 

 

کوچکترین دختر آزاده فلسطینی

 

کوچکترین دختر آزاده فلسطینی

 

کوچکترین دختر آزاده فلسطینی


 217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها