"النصره" در غوطه دمشق زمین‌گیر شد +ویدیو

چهارشنبه 14 مهر 1395 - 14:10

ارتش سوریه و هم پیمانانش با اجرای عملیاتی در غوطه غربی واقع در ریف دمشق، به پیشروی خود در مزارع "المقیلبیه" ادامه می دهند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از ریف دمشق گزارش داد، نیروهای سوری در این عملیات، طی درگیری شدیدی با گروه های مسلح، حمله آنها به مواضع ارتش در محور "الدرخبیه - المقیلبیه" را دفع کردند. در این درگیری تعدادی از عناصر تکفیری به هلاکت رسیده و ماشین آلات و تجهیزات سنگین آنها منهدم شدند.
به این ترتیب نقشه تصرفات میدانی در غوطه غربی دمشق به نفع ارتش سوریه و هم پیمانانش تغییر کرد. در این عملیات صفوف گروه های تروریستی که به منظور جبران شکست، به مواضع ارتش در محور "الدرخبیه - المقیلبیه" حمله کرده بودند، متلاشی شد.
حمله گروه های تروریستی به مواضع ارتش سوریه، پس از چند ساعت درگیری شدید، به شکست انجامید و تروریست های مهاجم مجبور به عقب نشینی شدند. در این درگیری تعدادی از مهاجمان کشته شدند، و یک دستگاه تانک و سه دستگاه نفربر "بی ام پی" تروریستها منهدم شد.
"علی مقصود"، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: "پس از آغاز عملیات تهاجمی ارتش در محور الدرخبیه – المقیلبیه تا مزارع خان الشیخ، سر و صدا و فریادهای تروریست ها در تجهیزات ارتباطی به وضوح شنیده می شد که این خود، نشان می دهد که آنها در آستانه فروپاشی کامل هستند."
ارتش همزمان با ادامه درگیری های شدید با عناصر جبهه النصره در محله "الوادی" در ارتفاعات "الدرخبیه"، با برخورداری از پوشش گسترده آتش به پیشروی خود در مزارع المقیلبیه ادامه دادند. ارتش در این عملیات مواضع تروریست ها و استحکامات آنها در طول خط جبهه از خان الشیخ تا الدرخبیه تا المقیلبیه تا زاکیا زیر آتش پر حجم خود گرفته و استحکامات دشمن و اتاق عملیات و محل تجمع و سنگرهای آنها را منهدم کرد.
علی مقصود به خبرنگار العالم گفت: "ارتش سوریه ظرف کمتر از 2 ساعت جنگ را به نفع خود فیصله داده و بدون اینکه وارد منازل شود تمام خطوط دفاعی و سنگرهای دشمن را به تصرف خود درآورده و تجهیزات آنها را منهدم کرد."
در غوطه غربی گروه های مسلح متعددی وابسته به جبهه النصره مستقر هستند. به گفته منابع محلی حدود 3 هزار عنصر مسلح در خان الشیخ و الدرخبیه حضور دارند.
دارین فضل، خبرنگار العالم در حومه دمشق گفت این مناطق موقعیت استراتژیکی دارند و از یک سو پل ارتباطی بین غوطه غربی و شرقی هستند و از سوی دیگر غوطه غربی را با جنوب سوریه ارتباط می دهند لذا وقوع درگیری های شدید و ضد حمله در آنجا، عادی و طبیعی به نظرمی رسد.
208

پربیننده ترین خبرها