ویدیو؛ عقب نشینی تروریستها از مرکز حلب

جمعه 16 مهر 1395 - 13:44

ارتش سوریه و هم پیمانانش نیمی از محله "بستان پاشا" در مرکز شهر حلب را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار العالم در حلب، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای سوری نیمی از محله اصلی بستان پاشا را از اشغال تروریست های مسلح آزاد کردند. ارتش سوریه پیش از این به گروه های مسلح در این شهر فرصت داده بود تا خود سلاح بر زمین گذاشته و تسلیم شوند یا شهر را ترک کنند.
با آزادسازی این منطقه، ارتش سوریه این بار از این محله پیشروی خود را به سمت محله های شرقی حلب ادامه می دهد.
ارتش با پیشروی برق آسا و غافلگیر کننده، چند ساختمان از جمله انستیتو ورزشی، ساختمان "مرسدس" و مدرسه "دانشمندان کوچک" را به تصرف درآوردند.
یک منبع نظامی آگاه امروز جمعه به شبکه خبری العالم گفت: "بر اساس اطلاعات برآمده از عملیات شناسایی و رصد و پیگیری یگانی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح با یک عملیات برق آسا، ساختمان دار المعلمین و ساختمان مرسدس و ساختمان انستیتو ورزشی و مدرسه دانشمندان کوچک را از تروریست ها پس گرفتند و با وارد آوردن خسارت ها و تلفات سنگین به گروه های تروریستی، آنها را وادار به عقب نشینی کردند."
یگان های ویژه ارتش نیز در درگیریهای مستقیم و نزدیک با عناصر مسلح آنها را وادار کردند با بر جای گذاشتن تجهیزات خود از جمله تعدادی نارنجک و مین و چند قبضه خمپاره انداز موسوم به "توپخانه جهنم" عقب نشینی کنند.
این منبع نظامی به شبکه العالم گفت: "اهمیت این منطقه در این است که به منطقه بستان الشیخ رز به سمت شمال و کارخانه های عین التل راه دارد. در سمت شرق نیز بخش عمده ای بستان پاشا هنوز در اشغال گروه های تروریستی است."
ارتش سوریه در حال اجرای استراتژی تصرف تدریجی مجتمع های ساختمانی و بناهایی است که در اشغال تروریست هاست. ارتش با این استراتژی می تواند دامنه تصرفات خود را گسترش داده و گروه های مسلح را در حداقل مناطق ممکن از شرق حلب به دام بیندازد.

208-9

پربیننده ترین خبرها