آخرین ارزیابی از آرای "عون" برای ریاست جمهوری

آخرین ارزیابی از آرای
دوشنبه 10 آبان 1395 - 10:45

ارزیابی جدید نشان می دهد که "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد لبنان در جلسه امروز انتخاب رئیس جمهور این کشور، 94 رای نمایندگان مجلس را در نخستین دوره رأی گیری کسب خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر نوشت: ارزیابی جدید حاکی است که ژنرال عون در اولین دور رای گیری در جلسه مجلس 94 رای از مجموع 127 رای را (به علت استعفای یک نماینده به نام روبر فاضل) کسب خواهد کرد و در سایه درخواست سلیمان فرنجیه (نامزد دیگر تصدی پست ریاست جمهوری) از هم پیمانانش برای رای دادن با برگه سفید -به جای انداختن نام خودش به صندوق رای گیری- 33 برگه سفید به صندوق ریخته شود. البته ممکن است اسامی مشخصی روی برخی از این برگه ها نوشته شود.
با این ارزیابی می توان گفت که ژنرال عون در دور اول رای گیری با کسب بیش از دو سوم آرا رئیس جمهور خواهد شد و در نتیجه، نیازی به برگزاری دور دوم نخواهد بود که در آن نامزد تصدی پست ریاست جمهوری باید 65 درصد آرای نمایندگان را کسب کند. حد نصاب تشکیل جلسه مجلس برای انتخاب رئیس جمهور در دور اول یا دوم نیز حضور دو سوم نمایندگان یعنی 86 نماینده است.
شایان ذکر است که احزاب "قومی" و "بعث" و "دموکراتیک" (طلال ارسلان) تصمیم نهایی خود برای رای دادن به ژنرال عون روز گذشته گرفتند. همچنین برخی اطلاعات نشان می دهد که میشل مر ونایله توینی به نفع عون رای خواهند داد.
6

پربیننده ترین خبرها