اعتراض مردم الحسیمه به قتل ماهی فروش مغربی

يکشنبه 30 آبان 1395 - 05:57

هزاران تن از اهالی الحسیمه در شمال مغرب با برپایی تظاهرات گسترده خواستار اجرای عدالت درماجرای قتل ماهی فروش به دست ماموران شهرداری و پلیس شدند.

به گزارش گروه بین الملل العالم ، تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی علیه حکومت خواستار محاکمه مسئولین شدند در حالی که برخی از آنان تصاویری از عبدالکریم الخطابی دردست داشتند که در سال 1921 ، امیر محمد، قبائل مختلف مناطق ملیله و ریف را علیه سلطه خارجی متحد ساخت و به نبرد برای آزادی مراکش از استعمار اسپانیا پرداخت.
"محسن فکری" ماهی فروش مغربی روز هفتم آبان ماه  امسال در شهر الحُسیمه در شمال مغرب حدود پانصد کیلوگرم ماهی از ماهیگیران در بندر خرید کرد که ماموران گشت شهرداری به بهانه غیر مجاز بودن ماهیگیری در این فصل و ممنوعیت خرید و فروش آن، ماهی ها را مصادره کردند.
هنگامی که ماموران در مقابل چشمان محسن فکری برای از بین بردن ماهی ها آنها را داخل خودرو جمع آوری زباله ریختند، ماهی فروش مغربی برای جلوگیری از این اقدام خود را به درون محفظه زباله انداخت که زیر فشار دستگاه آن تکه و پاره شد.
فعالان حقوقی مغربی می گویند که یک فرمانده پلیس دستور ادامه کار دستگاه خرد کن خودرو حمل زباله را داد تا فکری به همراه ماهی ها در داخل آن از بین برود، اما مقام های پلیس موضوع را تکذیب کرده اند.
شهرهای مختلف مغرب از جمله پایتخت این کشور در هفته های گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض های گسترده مردم علیه قتل محسن فکری بوده است.
مقام های مغربی ضمن دستگیری تعدادی از افراد دخیل در ماجرای قتل فکری ، قول داده اند که تحقیق و بررسی های لازم درباره این حادثه و برخورد با عاملان آن را پی گیری کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها