ترکیه: منظور اردوغان این نبود!

ترکیه: منظور اردوغان این نبود!
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 00:53

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در تلاش برای فرافکنی و توجیه اظهارات اردوغان دربارۀ دخالت ارتش ترکیه با هدف سرنگونی اسد، تاکید کرد که سخنان اردوغان را نباید با توجه به معنای ظاهری آن تفسیر کرد!

العالم ترکیه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی واکنش شدید مسکو به اظهارات جنجالی اردوغان علیه دولت سوریه و شخص بشار اسد، سران آنکارا درصدد فرافکنی و سرپوش نهادن بر اعترافات رئیس جمهور ترکیه هستند. در این راستا دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نباید سخنان اردوغان بر اساس معنای ظاهری آن مورد قضاوت قرار گیرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک مقام مسئول در دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: «امیدوارم برداشت نادرست روسیه از این اظهارات به سرعت پایان یابد».

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سه شنبه در اظهاراتی جنجالی اعتراف کرد که هدف نهایی از ورود نیروهای کشورش به خاک سوریه «سرنگونی نظام رئیس جمهور سوریه، بشار اسد است».

اظهارات اردوغان واکنش های گسترده ای را در محافل سیاسی روسیه به دنبال داشت چنان که مقامات کرملین از این سخنان غافلگیر شدند و وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد در دیدار سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتای ترک او که قرار است فردا یکم دسامبر در آلانیا انجام شود، دربارۀ اظهارات اردوغان صحبت خواهد شد.

202

پربیننده ترین خبرها