دستگیری تعدادی اعضای حزب عدالت و توسعه مغرب

دستگیری تعدادی اعضای حزب عدالت و توسعه مغرب
جمعه 10 دی 1395 - 03:27

حزب اسلامگرای عدالت و توسعه مغرب که در انتخابات پارلمانی ماه اکتبر این کشور به پیروزی رسید، روز پنجشنبه اعلام کرد مقام های دولت مغرب پنج نفر از اعضای جوان این حزب را بازداشت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، حزب عدالت و توسعه مغرب اعلام کرد اعضای جوان این حزب متهم شده اند در شبکه های اجتماعی از ترور سفیر روسیه در ترکیه تمجید کرده اند.

مطبوعات مغرب روز پنجشنبه اعلام کردند احمد شتیبات، یک مقام جوان حزب عدالت و توسعه در شهر طنجه در شمال مغرب، به اتهام تمجید در فیس بوک از قتل آندری کارلوف، دیپلمات روسیه در ترکیه، بازداشت شده است. آندری کارلوف روز دوشنبه 19 دسامبر در آنکارا به ضرب گلوله کشته شد.

روزنامه اخبار الیوم با اشاره به بازداشت شش فرد نزدیک به جنبش سلفی، نوشت در کل پنج فعال جوان حزب عدالت و توسعه در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

شبکه های اجتماعی برای تقاضای آزادی احمد شتیبات اعضای حزب عدالت و توسعه مغرب بسیج شده و برچسب ما همه احمد شتیبات هستیم را منتشر کرده اند.

حزب عدالت و توسعه اسلامی مغرب به عنوان حزب پیروز انتخابات پارلمانی از اوایل دیماه امسال رایزنی‌هایی با بقیه احزاب برای تشکیل دولت انجام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها