اولاند، ترامپ را در باره توافقنامه آب و هوا تهدید کرد

اولاند، ترامپ را در باره توافقنامه آب و هوا تهدید کرد
يکشنبه 12 دی 1395 - 01:17

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که کشورش به هیچ فرد یا کشوری اجازه لغو یا تجدید نظر در توافقنامه جهانی درباره آب و هوا نمی دهد.

فرانسوا اولاند شنبه شب در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که پیشتر درباره لغو این توافقنامه سخن گفته است، یاد آور شد که تاکید می کنم فرانسه به هیچ شخص یا کشوری هر قدر هم بزرگ باشد اجازه تجدید نظر در این دستاورد جامعه بین المللی را نخواهد داد.  

وی با بیان اینکه به خاطر داشته باشید این توافقنامه تاریخی در پاریس امضاء شد، براراده کشورش در دفاع از موضوع های مهم تاکید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا مسئله تغییرات آب و هوایی در نتیجه فعالیت انسانها را نیرنگ می داند و به دنبال شانه خالی کردن از توافقنامه آب و هوایی است. 

این توافقنامه که آذرماه سال گذشته در اجلاس پاریس به امضای نمایندگان 195 کشور رسید وعده هایی را شامل اختصاص میلیاردها دلار برای تامین هزینه افزایش مصرف سوخت هایی با کربن پایین و کمک به کشورهای در حال توسعه در مقابله با تغییرات‌ آب و هوایی از سیلاب گرفته تا موج گرمای شدید در بر می گیرد.

با این همه بر خلاف پروتکل کیوتو،‌ آخرین توافقنامه آب و هوایی که سال 1997 به دست آمد، معاهده پاریس از لحاظ حقوقی پیمانی الزام آور نخواهد بود. ولی در عوض به کشورها امکان می دهد تا با توسل به کمک های مالی اهدایی مسیر خود را به سوی کاربرد انرژی های سبز هموار سازند.

فرانسه عقیده دارد که آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان و دومین کشور جهان از نظر تولید گازهای گلخانه ای باید به تعهداتی که داده است احترام بگذارد. 

پربیننده ترین خبرها