کارشناس نظامی مصری:

صحبت اسرائیل از اعجاز "هرکولس" جنگ روانی است

صحبت اسرائیل از اعجاز
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 00:49

مشاور دانشکده افسری "ناصر" در قاهره، تبلیغات رژیم صهیونیستی درباره امکانات و توانمندی های هواپیمای "هرکولس" این رژیم را جنگ روانی توصیف کرد و گفت که این رژیم همواره از این ترفند استفاده می کند.

العالم - فلسطین اشغالی
سایت اسرائیلی "والاه" دوشنبه گذشته گزارشی را درباره هواپیمای نظامی "هرکولس" که رژیم در عملیات های سری خود در خاورمیانه از آن استفاده می کند منتشر کرد.  دراین گزارش به شرح ماهیت مأموریت های این نوع هواپیما و ویژگی های خاص آن از جمله قدرت آن در برخاستن و فرود در هر نوع محیط جغرافیایی اشاره شده بود.
با وجود این، سرتیپ دکتر محمود خلف به سایت "اسپوتنیک" گفت که معمولا هیچ کشوری حاضر نیست عملیات های تجسسی خود را تا پیش از پایان جنگ افشا کند. وی افزود: "بعید به نظر می رسد که اسرائیل دست به چنین ریسکی بزند و در عملیات های تجسسی از هواپیمای دارای سرنشین استفاده کند. چون خطر سقوط وجود دارد."
خلف به زمانبندی پخش این گزارش و حوادث جاری در اطراف این رژیم اشاره کرد و گفت: "هم اکنون صحبت از کنفرانس صلح و برگزاری مذاکرات تصویب طرح دو کشور به سرپرستی فرانسه و پایان جنگ اعراب و اسرائیل و نیز پیروزی روسیه علیه تروریسم در خاک سوریه است همه این عوامل اسرائیل را بر آن داشته است تا به منظور خودنمایی و ابراز وجود در برابر پیروزی ها و دستاوردهای کشورهای مهم منطقه و شکست ناپذیر جلوه دادن خود، به چنین سیاستی روی بیاورد."
خلف درباره عملیات "انتبه" که این سایت اسرائیلی به عنوان شاهد مهمی از عملکرد هواپیمای "هرکولس" به آن اشاره کرده است می گوید: "این عملیات با استفاده از یک فروند هواپیمای ترابری عادی اجرا شد. این هواپیما به آفریقا رفت و در یک عملیات عادی مأموریت خود را انجام داد. در آن زمان هیچ صحبتی از هواپیماهای فوق تصور اسرائیل نبود. مخصوصا که این عملیات توسط توسط یگان های ویژه ارتش اسرائیل در سال 1976 اجرا شد".
وی در ادامه گفت: "کسانی که با چنین آب و تابی از یک هواپیمای قدیمی صحبت می کنند نباید فراموش کنند که عملیات انتبه در قالب نوارهای ویدیویی ثبت و ضبط شده اند و با مشاهده این ویدیوها، افشای اطلاعات غلط این گزارش کار سختی نیست".
208

پربیننده ترین خبرها