وزارت دفاع روسیه:

نشست کارشناسان برای حل بحران سوریه بزودی در آستانه

نشست کارشناسان برای حل بحران سوریه بزودی در آستانه
جمعه 15 بهمن 1395 - 11:53

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد روز جلسه کارشناسان به منظور بررسی مسائل مربوط حل بحران سوریه، روز دوشنبه آینده در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای – که در سایت روسیا الیوم منتشر شد – اعلام کرد: "کارشناسانی از روسیه، ایران، ترکیه و سازمان ملل در اولین نشست گروه عملیات مشترک به منظور بررسی روند اجرای آتش بس و اتخاذ تدابیر نظارتی بر آن و جلوگیری از نقض آن و نیز اتخاذ تدابیری برای اعتماد سازی و حل مسائل مربوط به ارسال کمک های بشردوستانه دیدار خواهند کرد."
در این بیانیه آمده است در این جلسه راه های ترک مخاصمه بین گروه های مسلح و گروه تروریستی جبهه النصره نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تصریح کرده است که نشست های گروه عملیات مشترک در آستانه به صورت دوره ای برگزار خواهد شد همچنین نمایندگانی از دولت و گروه های مسلح در این نشست ها حضور خواهند یافت.
"انور جایناکوف"، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان پیش از این اعلام کرده بود که هیئت هایی از کارشناسان روسی، ایرانی و ترک و نماینده سازمان ملل در نشست فنی که در روز ششم ماه جاری درباره حل بحران در سوریه در آستانه برگزار می شود، حضور خواهند یافت.
نشست آستانه درباره بحران سوریه روز 24 ژانویه گذشته، با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد. شرکت کنندگان در بیانیه پایانی این نشست بر ضرورت پایبندی به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه تأکید و خاطرنشان کردند که تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است. همچنین از تشکیل مکانیسم سه جانبه برای نظارت بر نظام آتش بس خبر دادند.
در این بیانیه همچنین بر ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم تأکید شده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها