نشست سران اتحادیه اروپا در مالت

نشست سران اتحادیه اروپا در مالت
جمعه 15 بهمن 1395 - 11:53

سران اتحادیه اروپا، روز جمعه" در مورد بررسی موج جدید پناهجوبان به این قاره در مالتا پایتخت مالت گردهم می آیند.

العالماروپا
به گزارش یورو نیوز، با نزدیک شده به فصل بهار،کشورهای اروپایی با موج جدید مهاجرت پناهجویان از آفریقا مواجهند. از همین رو، رهبران اتحادیه اروپا به منظور بررسی آن امروز جمعه در مالت پایتخت کشور زیبا و جزیره ای مالت گردهم می آیند، با اینکه به علت بی ثباتی و هرج و مرج موجود در لیبی حل و فصل سریع این بحران را ضعیف می دانند.
پناهجویان آفریقایی از طریق راههای ناامن دریایی خود را به ایتالیا می رسانند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس با وجود عزم جدی برای آغاز خروج از اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی، یادآوری کرد که انگلیس در کنار فرانسه یکی از دو قدرت نظامی مهم در اتحادیه اروپا و همچنین یکی از کمک کنندگان بزرگ به آفریقاست. به گفته می ، بروکسل همچنان به همکاری با لندن پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ادامه خواهدداد.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار، گزارشی از سفر هفته گذشته خود به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به اطلاع همتایان اروپایی خواهد رساند.
اتحادیه اروپا حدود 27 کشور را شامل می شود.

توافق بحث برانگیز این اتحادیه با ترکیه در سال گذشته، سیل پناهجویان را متوقف و از رسیدن بیش از یک میلیون مهاجر به آلمان از طریق یونان جلوگیری کرد.
اتحادیه اروپا در حال حاضر توجه خود را به سوی ایتالیا معطوف کرده چراکه در سال 2016، بیش از181 هزار پناهجو وارد این کشور شدند، بیشتر این افراد جویای کار هستند و بطور روشن نیازمند پناهندگی برای فرار از ناامنی و ظلم نیستند.

قرار است در این نشست، خطرات پیش روی مهاجران در آبهای اطراف مالت پس از عبور آنها از صحرای بزرگ مطرح شود. همچنین رهبران این اتحادیه در عمل به تعهدات خود در کمک به مردم آفریقا جهت بهبود معیشتی آنها بدون ترک کشورشان، تاکیدخواهندکرد.
"دونالد توسک" رئیس اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: "این تنها راهی است که انسان ها را از مردن در بیابان و دریا منع کند... تنها راه جلوگیری از مهاجرت به اروپا".
این رهبران دریافته اند که تکرار توافق میان آنها و ترکیه با لیبی برای بازگرداندن پناهجویان امکان ندارد.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کشورهای اروپایی، روز (پنجشنبه) گفت: از زمان سرنگونی معمرقذافی دیکتاتور لیبی در سال 2011 تاکنون، لیبی ناامن شده است.
221

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها